امروز فناوری نانو زمینه‌ای برای فعالیت‌های علمی دنیاست
کد خبر: 1396946
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
عضو انجمن نانو پزشکی ایران:

امروز فناوری نانو زمینه‌ای برای فعالیت‌های علمی دنیاست

گروه اجتماعی: امروز فناوری نانو بستری برای فعالیت‌های علمی دنیاست که توانسته جای خود را در میان دیگر علوم مختلف به‌خوبی نمایان کند.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، پیمان کیهان‌ور، عضو انجمن نانو پزشکی ایران، 30 فروردین در کارگاه آموزش جامع فناوری نانو که در تالار ولایت مجتمع قائم مقام فراهانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد، گفت: شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه نانو نقش بسزایی در رشد شاخص‌های توسعه علمی کشور دارند.

وی افزود: امروز فناوری نانو بستری برای فعالیت‌های علمی دنیاست که توانسته جای خود را در میان دیگر علوم مختلف به خوبی نمایان کند.

کیهان‌ور ادامه داد: تولید علم در فناوری نانو از اهمیت خاصی برخوردارست به گونه‌ای که بسیاری از فناوری‌های نوین از آن برای بهبود شاخص‌ها و کیفیت تولید بهره می‌برند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: در چشم‌انداز توسعه علمی کشور توجه به زیر ساختهای فناوری نانو از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

کیهان ور بیان کرد: جامعه دانشگاهی و نخبگان به‌عنوان پرچمداران عرصه علمی کشور باید با تلاش، پشتکار و خلاقیت در مسیر بهره‌برداری از فناوری‌های ناتو فناوری گام بردارند.

مجتبی شاهوار، معاون علمی ناحیه بسیج دانشجویی اراک نیز در ادامه، افزود: مقام معظم رهبری از سالها پیش به شناخت فناوری نانو تأکید داشته‌اند.

وی یادآور شد: توجه به نهضت نرم افزاری، تقویت مطالبه‌گری جنبش دانشجویی و تقویت زیرساخت‌های کارآفرینی از جمله رهنمودهای مقام معظم رهبری است که بارها خطاب به مسئولان و جامعه دانشگاهی گوشزد شده است.

این مقام مسئول در پایان، اظهار کرد:  امروز به برکت تلاش دانشمندان جوان و با اخلاص ایرانی کشورمان در بین 10 کشور برتر دنیا به لحاظ فناوری‌های نوین علمی قرار دارد.

captcha