وخامت وضعیت زندگی مردم غزه غیر قابل انعکاس است
کد خبر: 1396986
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کمیسر عالی سازمان ملل:

وخامت وضعیت زندگی مردم غزه غیر قابل انعکاس است

گروه بین‌الملل: هیچ چیز نمی‌تواند ذهن شما را به درستی روشن کند؛ نه گزارش‌های بشردوستانه سازمان ملل، نه مقالات روزنامه‌ها، نه تحقیقات گروه‌های حقوق بشری، هیچ‌ کدام آن‌طور که هست وضعیتی که مردم غزه در آن به سر می‌برند را منعکس نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «UN News Centre»، «پیر کراهنبول»، رئیس جدید آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (UNRWA)، در اولین سفر خود به نوار غزه بر لزوم پایان یافتن محاصره 7 ساله نوار غزه و «تنبیه جمعی غیرقانونی» مردم این منطقه از سوی رژیم اسرائیل تأکید کرد.
کراهنبول وعده داد که مصرانه برای پایان دادن به محاصره رژیم صهیونیستی در غزه که از زمان به قدرت رسیدن حماس در سال 2007 آغاز شده، تلاش خواهد کرد.
وی هدف از سفر خود به غزه را اعلام همبستگی و حمایت از فلسطینیان و توسعه خدمات آژانس کار و امداد سازمان ملل برای کمک به آنان اعلام کرد.
کراهنبول گفت: وخامت اوضاع غزه بر هیچ کس پوشیده نیست و آژانس حدود 800 هزار پناهنده فلسطینی در نوار غزه را تحت پوشش قرار داده است.
حدود 8 میلیون پناهنده فلسطینی در کرانه باختری، اردن، لبنان و سوریه نیز تحت پوشش خدمات آموزشی، بهداشتی و اقتصادی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی قرار گرفته‌اند.

captcha