محکومیت سکوت دولت هند در قبال کشتار وحشیانه مسلمانان
کد خبر: 1403505
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸

محکومیت سکوت دولت هند در قبال کشتار وحشیانه مسلمانان

گروه بین‌الملل: جماعت اسلامی هند، دولت این کشور را به دلیل سکوت در قبال کشتار وحشیانه مسلمانان در ایالت «آسام» به‌شدت محکوم کرد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Greater Kashmir»، پنج‌شنبه گذشته، 11 اردیبهشت، افراد مسلح با حمله به دهکده‌ای در ایالت آسام، واقع در شمال شرقی هند، اقدام به کشتار وحشیانه مسلمانان کردند.
جماعت اسلامی هند دیروز، 14 اردیبهشت، با صدور بیانیه‌ای از مقامات هندوستان خواست تا با اقدام قانونی قاطع علیه مرتکبین این جنایت، عدالت را در مورد آنان اجرا کنند.
«نصرت علی»، دبیرکل جماعت اسلامی هند از دولت این کشور خواست تا اقدامات مؤثری را برای حفاظت از امنیت مسلمانان و دارایی‌های آنان در این منطقه اتخاذ کند.
پلیس هند اعلام کرده که 9 جسد دیگر از مسلمانان را در منطقه مذکور پیدا کرده که به این ترتیب شمار کشته‌شدگان در حمله گروه‌های افراط‌گرا به مسلمانان به 32 نفر رسید.
مقامات هند می‌گویند پس از این حادثه صدها سرباز را برای حفاظت از این منطقه مستقر کرده‌اند.
به گفته منابع دولتی هند، مهاجمان اعضای جبهه دموکرات ملی «بودولند» هستند که به دلیل مخالفت مسلمانان با کاندیدای آن‌ها در انتخابات پارلمانی هند، دست به قتل‌عام مسلمانان زدند.
سازمان‌های حقوق بشری نیز دولت هند را به خاطر سکوت در برابر تداوم خشونت‌ها علیه مسلمانان محکوم کردند.
آخرین آمارها نشان می‌دهد که عده زیادی از مسلمانان در ماه‌های اخیر در منطقه آسام هند کشته شده و شمار زیادی نیز بی‌خانمان شده‌اند. در تابستان 2012 نیز مجموعه‌ای از حملات وحشیانه، جان حدود 100 مسلمان را در این منطقه گرفت.
در همین حال نام «نارندرا مودی»، رهبر تندروی هندو، به عنوان نامزد مورد نظر حزب «بهاراتیا جاناتا» (BJP) ، برای جایگاه نخست وزیری هند مطرح شده است.
مودی دوازده سال پیش، سروزیر ایالت گُجرات بود و همگان دست داشتن وی را در خشونت‌های سال ۲۰۰۲ میلادی علیه مسلمانان در ایالت گجرات به یاد دارند.

captcha