کتاب ابزار اصلی ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت است
کد خبر: 1404142
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
حجت‌الاسلام مازنی:

کتاب ابزار اصلی ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت است

گروه جهاد و حماسه: معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران در آئین رونمایی از فرهنگ اعلام گفت: کتاب؛ اصلی‌ترین ابزار برای ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آیین رونمایی از 5 جلد «فرهنگ اعلام» عصر روز گذشته 16 اردیبهشت ماه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام احمد مازنی، معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران، صالحی، معاون وزیر ارشاد، فقیه، مسئول انتشارات شاهد و فریبا نظری مدیرکل دفتر پژوهش‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، 5 جلد فرهنگ اعلام شهدا که مشخصات کاملی از شهدای 5 استان را شامل می شد، رونمایی شد.

تدوین فرهنگ شهدا برای تمامی شهدا

در این مراسم، حجت‌الاسلام مازنی با اشاره به این‌که فرهنگ اعلام برای تمامی شهدا در سراسر کشور تدوین می‌شود، گفت: از تمامی نویسندگانی که با استقامت و تلاش بی‌وقفه نسبت به تدوین این فرهنگ اعلام‌ها تلاش کردند تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: بنیاد شهید با توجه به رسالت خود مبنی بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه اقدام به تدوین این فرهنگ نامه‌ها کرده است. امروز این 5 جلد مختص شهدای 5 استان از کشورمان است که در طول دفاع مقدس به دفاع از کشور پرداخته و به درجه رفیع شهادت دست یافتند.

حجت‌الاسلام مازنی با بیان این که هنر صبر و مقاومت است که آثار فرهنگی را به سمت چاپ هدایت می سازد، عنوان کرد: صبر و مقاومت و فرهنگ ایستادگی در راه آرمان‌های انقلابی، با ارزش‌ترین الگوهایی بود که در طول دفاع مقدس بر آن تأکید شد.

کتاب؛ ابزار اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

وی افزود: با وجود این‌که در عصر حاضر فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتالی حرف اول را در زمینه ارتباطات و فرهنگ سازی می‌زنند، اما کتاب و مکتوبات جایگاه ویژه خود را دارند. کتب دفاع مقدس به عنوان اصلی‌ترین ابزار در زمینه ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت محسوب می‌شود.

معاونت پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که باید مجموعه فرهنگ اعلام شهدا را در دسترس خانواده شهدا قرار گیرد، اظهار کرد: این فرهنگ نامه‌ها اطلاعاتی دقیق درباره شهدا را ارائه می‌دهند؛ خانواده شهدا نیز می‌توانند به وسیله این فرهنگ، زندگینامه عزیزانشان را مطالعه کنند.

گفتنی است که دراین کتاب‌ها که توسط نشر شاهد به چاپ رسیده است، اطلاعاتی جامع درباره شهدای پنج استان همدان، گیلان، هرمزگان، گلستان و خراسان جنوبی را در خود جای داده است؛ این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، محل تولد، محل شهادت است.

پیش از این نیز 20 اسفندماه که تحت عنوان روز ملی شهید نامگذاری شده است، 10 جلد از این فرهنگ نامه به وسیله رئیس جمهور رونمایی شد. بر اساس اعلام بنیاد شهید فرهنگ اعلام برای 32 استان کشور تدوین شده و به معرفی شهدای آن استان‌ها خواهد پرداخت.

captcha