کد خبر: 1407800
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران:

کتاب، مهمترین ابزار مربی در فعالیت‌های کانونی است

خبرنگاران افتخاری/ قاسم عزیززاده گرجی: مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با تأکید بر نقش مربیان در مراکز فرهنگی و هنری کانون گفت: مهمترین ابزار مربی در فعالیت‌های کانونی کتاب است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، قاسم عزیزاده گرجی، مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در جلسه شورای فرهنگی این کانون با تأکید بر نقش مربی در کانون گفت: مهمترین ابزار مربی در فعالیت‌های کانونی کتاب است. ایجاد انگیزه در اعضا و ترغیب و تشویق آنان به کتاب و کتابخوانی از عمده فعالیت‌های مربیان مراکز است و مربی در این مورد باید به‌عنوان یک مشاور، اعضا را هدایت کند.

وی شناخت راه‌حل‌های جدید در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای آن، ارتقاء خدمات کیفی و شناخت و رفع موانع را عمده‌ترین ویژگی‌های مراکز فرهنگی و هنری دانست و استفاده از ظرفیت خانواده‌ها، مدارس، شورای معاونان آموزش و پرورش، شاعران  و نویسندگان و همه کسانی که می‌توانند در کیفی‌سازی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مراکز مؤثر باشند را از وظایف مسئولان مراکز عنوان کرد و خواستار جدیت آنان  در این مورد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران به حق کودکان و نوجوانان از کانون اشاره کرد و یادآور شد: بچه‌ها باید از خدمات کانون برخوردار شوند. کارشناسان استان و مسئولان و مربیان مراکز در برنامه‌ریزی و اجرای مؤثر آن دقت و جدیت لازم را داشته باشند.

گرجی ادامه داد: بررسی و پیگیری اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در مراکز، هدایت ، نظارت و کنترل فعالیت‌ها و نیز تشویق و ترغیب آنان به حسن انجام کار ضرورتی است که هرچه بهتر باید در بخش کارشناسی استان پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از صرفه‌جویی یاد کرد و افزود: صرفه‌جویی تنها در مصرف انرژی و زمان خلاصه نمی‌شود، بلکه صرفه‌جویی در منابع انسانی نیز از دیگر موارد آن است که مسئولان مراکز با هدفمندسازی برنامه‌ها برای مربیان می‌توانند در جهت تحقق طرح‌های کانون اقدام کنند.

این مسئول فرهنگی همچنین، از اولویت‌بندی برنامه‌ها به‌عنوان شرط توفیق طرح‌های فرهنگی یاد کرد و گفت: اگر مسئولان مراکز در انجام برنامه‌های خود اولویت‌ها را دسته‌بندی کرده و بر اساس آن اقدام کنند، یقیناً بسیاری از کارهای دیگر در کنار انجام امور اولویت‌بندی شده محقق خواهد شد.

گرجی از درجه‌بندی مراکز به‌عنوان یکی از کارهای مهم در این کانون یاد و اظهار کرد: شناخت مراکز فعال و مؤثر و دادن امتیازاتی برای آنان از برنامه‌هایی است که می‌توان برای تشویق و ترغیب مربیان به کارآیی و اثربخشی بهتر به‌کار گرفت.

وی از انجام کارهای مشارکتی در مراکز به‌عنوان دیگر مکانیزم‌های موفقیت امور اشاره کرد و بر به‌کارگیری ظرفیت مربیان، اعضا، خانواده‌ها و سایر عوامل مؤثر در برنامه‌های کانون تأکید کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با اعتقاد بر اینکه دادن اختیار به مسئولان مراکز می‌تواند باعث شکوفایی طرح‌ها و ایده‌های نو شود، از طرح‌ها و برنامه‌های نو در مورد رشد و آگاهی‌بخشی کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران استقبال کرد.

یادآور می‌شود، درابتدای این جلسه طرح‌های پیشنهادی و مصوبات جلسه قبل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و حاضران در این مورد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

captcha