نشست «ادبیات آئینی و عاشورایی» در آذربایجان شرقی برگزار می‎شود
کد خبر: 1415125
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
به‌مناسبت میلاد حضرت علی‎اکبر(ع)؛

نشست «ادبیات آئینی و عاشورایی» در آذربایجان شرقی برگزار می‎شود

گروه هنر: رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری اولین نشست از سری نشست‌های ادبیات آئینی و عاشورایی به‌مناسبت میلاد حضرت علی‎اکبر(ع)، روز جوان و گرامیداشت نیمه شعبان و شعر مهدویت در حوزه هنری این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حسن میلانی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی امروز، 18 خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شعر یکی از شاخصه‌ها و به‌عنوان شناسنامه حوزه هنری محسوب می‌شود و از همین رو شاعران مرتبط با حوزه هنری باید به تبادل و ارتباطات بیشتری از طریق برگزاری پاتوق‌های شعری، جلسات و همایش‌های متفاوت با حوزه هنری برقرار کنند.
وی شاخصه مهم این نشست را حضور شاعران شهرستان‎های استان عنوان کرد و افزود: توجه به شاعران شهرستانی و حمایت از آنها جزء مهمترین برنامه‎های ما برای دفتر شعر حوزه هنری محسوب می‌شود.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با تأکید بر مظلومیت شعر آئینی از دست‌اندرکاران شعر آئینی خواست با جدیت بیشتری به نظارت در این رابطه بپردازند.
میلانی اظهار کرد: این نشست به‌مناسبت میلاد حضرت علی‎اکبر(ع) و روز جوان و همچنین به بهانه نیمه شعبان و شعر مهدویت برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه نقش شعر و شاعران آئینی را در غنای فرهنگی نمی‌توان نادیده انگاشت،‌ گفت: بر همین اساس قرار است در اولین نشست از سری نشست‌های ادبیات آئینی و شعر عاشورایی از پیرغلامان ادبیات عاشورایی تجلیل شود.
یادآور می‎شود، اولین نشست از سری نشست‎های ادبیات آئینی و شعر عاشورایی روز دوشنبه، 19 خرداد از ساعت 17 تا 19 در محل حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شعر آئینی و عاشورایی می‌توانند در این نشست شرکت کنند.

captcha