برپایی نمایشگاه «پیام اسلام» در ژاپن
کد خبر: 1415955
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
برای اولین بار؛

برپایی نمایشگاه «پیام اسلام» در ژاپن

گروه بین‌الملل: دانشگاه «دوشیشا» در شهر کیوتوی ژاپن برای اولین بار با میزبانی نمایشگاه «پیام اسلام»، مردم این کشور را با پیام صلح و همزیستی اسلام آشنا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Oman Observer»، پروفسور «کاتاشیرو کوهارا»، مدیر مرکز مطالعات ادیان توحیدی دانشگاه دوشیشا در مورد برگزاری این نمایشگاه گفت: مردم ژاپن نسبت به یادگیری چیزهای جدید مشتاق هستند. ژاپنی‌ها علاقمند به شناخت اسلام هستند.
وی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در دانشگاه دوشیشا، افزود: این نمایشگاه فرصتی برای مردم ژاپن فراهم می‌آورد تا اصول بنیادین اسلام را بشناسند.
این نمایشگاه با عنوان «پیام اسلام از عمان» از سوی وزارت اوقاف و امور اسلامی عمان در سراسر جهان برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی با تمرکز بر مسئله همزیستی مسالمت‌آمیز، درک متقابل و توازن در میان اعضای جامعه مسلمان عمان به نمایش گذاشته شده است.
«محمد بن سعید المعمری»، مشاور علمی وزیر اوقاف و امور اسلامی عمان عنوان کرد: بهترین کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم، ترویج پیام صلح و حسن نیت در میان نوع بشر است.
سمیر نوح، استاد مرکز مطالعات ادیان توحیدی گفت: نکته بسیار مهم این است که آداب، سنن و اخلاقیات اسلامی در مطابقت کامل با جامعه ژاپن است و این مسئله این نمایشگاه را به یک موفقیت بزرگ تبدیل کرده است. 

اسلام در ژاپن
یادآور می‌شود، اسلام در دهه 1920 با مهاجرت چندصد مسلمان ترک‌تبار از روسیه در پی انقلاب روسیه، به ژاپن راه یافت. در سال 1930، تعداد مسلمانان در ژاپن حدود 1000 نفر بود.
موج دیگری از مهاجران مسلمان در دهه 1980 از کشورهای ایران، پاکستان و بنگلادش عازم ژاپن شدند. این کشور 127 میلیون نفری که دهمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می‌شود، امروز محل زندگی حدود 120 هزار مسلمان است.
 

captcha