جشنواره «قرآن و نجوم» در دوحه برگزار می‌شود
کد خبر: 1421974
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

جشنواره «قرآن و نجوم» در دوحه برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: جشنواره رمضان امسال دوحه امسال با موضوع «قرآن و نجوم» در شهرک فرهنگی «کتارا» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Peninsula»، در این جشنواره که از روز 12 تیر (5 رمضان) آغاز می‌شود، برنامه‌های مختلفی تا پایان ماه مبارک رمضان برپا می‌شود.

برگزاری نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های مختلف در مورد قرآن و نجوم از جمله برنامه‌های جشنواره رمضان دوحه است.

«خالد بن ابراهیم السلیطی»، مدیر شهرک فرهنگی کتارا در این باره گفت: موضوع قرآن و نجوم متناسب با حال و هوای ماه رمضان است. ما این موضوع را انتخاب کردیم چون قرآن در بسیاری از آیات درباره نجوم صحبت می‌کند و نیاز است که این مسئله منعکس شود.

وی افزود: این موضوع از طریق سخنرانی‌های علمی و دینی بررسی خواهد شد و در برنامه‌های مختلف ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در حاشیه برنامه‌های این جشنواره نمایشگاه «قرآن و نجوم» نیز برگزار خواهد شد.

نمایشگاه دیگری نیز از اسطرلاب‌های ساخته شده توسط دانشمندان مسلمان در گذشته برپا می‌شود که بازدیدکنندگان را با نحوه استفاده از اسطرلاب برای مطالعه ستارگان و مسیر حرکت آن‌ها آشنا می‌کند. همچنین مطالب مربوط به منظومه شمسی، کهکشان‌ها، کتب نجوم و نقشه‌های کیهانی از دیگر اقلامی است که در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

برپایی دوره آموزش حفظ قرآن به کودکان 8 تا 12 ساله نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای جشنواره امسال رمضان در شهر دوحه قطر است.

captcha