صهیونیسم؛ عامل اصلی به‌وجود آوردن جریان‌های تکفیری است
کد خبر: 1423619
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
روزنامه نگار تونسی:

صهیونیسم؛ عامل اصلی به‌وجود آوردن جریان‌های تکفیری است

شعب خارجی: «توفیق‌البنوری» در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در تونس گفت: صهیونیسم عامل اصلی به‌وجود آوردن جریان‌های تکفیری و در نتیجه تفرقه میان مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آفریقا، «توفیق البنوری»، متفکر و از نویسندگان روزنامه‌های تونسی با  صادق رمضانی گل‌افزانی، رایزن فرهنگی ایران در تونس دیدار و گفت‌وگو کرد.
«البنوری» که به صراحت لهجه در مقالات خود اشتهار دارد و اسرائیل و صهیونیسم جهانی را عامل اصلی تفرقه میان امت اسلامی  معرفی و در این دیدار تأکید کرد: با یقین می‌گویم امام خمینی(ره) اندیشه و انقلاب خود را بر پایه وحدت اسلامی بنیان نهاده بود و حمایت ایشان از فلسطین و فلسطینیان، دلیل گویایی بر حقیقت ایمان رهبر انقلاب اسلامی به حمایت از مستضعفین و مسلمانان است.
نویسنده تونسی در ادامه افزود: صهیونیسم عامل اصلی به‌وجود آوردن جریان‌های تکفیری و در نتیجه تفرقه میان مسلمانان است آنچه مسلم است برخلاف تلاشی که جمهوری اسلامی ایران برای وحدت میان کشورهای اسلامی و آرامش در منطقه می‌کند؛ رژیم اسرائیل تمام وقت خود را برای ایجاد اختلافات مذهبی وتحریک مسلمانان علیه یکدیگر صرف می‌کند و متأسفانه در سایه غفلت مسلمانان این غده سرطانی توانسته است اهداف خود را پیش برد.

وی تصریح کرد: آنچه در عراق می گذرد نتیجه برنامه‌های اسرائیل برای تجزیه عراق در راستای تحقق شعار از نیل تا فرات است که در هنگام اشغال سرزمین مقدس فلسطین سرداده بود و در صدد است آن را توسط فرزند ناخلف خود یعنی «داعش» محقق سازد.
روزنامه‌نگار تونسی همچنین ابراز امیدواری کرد، کشورهای عربی و اسلامی با پیروی از سیاست‌های وحدت‌بخش جمهوری اسلامی ایران، مانع تعمیق و گسترش توطئه‌های اسرائیلی آمریکایی و عوامل تضعیف مسلمانان، شوند.
در ادامه، صادق رمضانی گل‌افزانی با تمجید از مواضع صریح و شفاف این متفکر تونسی، از رهبران تونسی مبارز با صهیونیسم مانند «شیخ عبدالعزیز الثعالبی» و «شیخ محمد صالح النیفر» و «حسین التریکی» و شهدای تونسی امثال شهید «فیصل الحشایشی» که در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و سال‌ها بعد جنازه مطهرآنان توسط حزب الله لبنان در عملیات تبادل با این رژیم به تونس بازگردانیده شد، یاد کرد.

وی در پایان اظهار کرد: تاریخ تونس همواره گویای رویش مردان و زنان مبارزی بوده است که ظلم را برنتافته‌اند وهمیشه در صف مقدم مقاومت و مبارزه با اسرائیل و صهیونیسم جهانی بوده‌اند.
 

captcha