اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت؛ مستلزم همکاری تمام سازمان‌ها
کد خبر: 1423923
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
ارشدی تأکید کرد:

اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت؛ مستلزم همکاری تمام سازمان‌ها

گروه اجتماعی: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی هرکدام برنامه‌هایی را در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در دست اجرا دارند، گفت: اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها مستلزم همکاری تمام سازمان‌هاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ارشدی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان امروز، هشتم تیرماه در جلسه کمیته اوقات فراغت ستاد ساماندهی امور جوانان استان، اظهار کرد: اوقات فراغت یکی از مباحث مهم در حوزه جوانان است و هدف اصلی جلسات این کمیته نیز هماهنگی بین نهادها و ارگان‌های ذیربط است.
وی افزود: متأسفانه امروز در جامعه با اوقات فراغت رها شده مواجه هستیم و برای آن برنامه‌ریزی خوب و مدونی صورت نگرفته است.
وی از اعضای کمیته اوقات فراغت ستاد ساماندهی امور جوانان خواست که تاکید بیشتری بر مناطق حاشیه و محروم و روستاها داشته باشند و این نواحی کانون هدف برنامه های اوقات فراغت باشند.
ارشدی با اشاره به اینکه طبقات مرفه خود توانایی هزینه کردن و برنامه‌ریزی برای فرزندانشان را دارند، بیان کرد: باید برنامه‌ها و فعالیت‌های اوقات فراغت در مناطق کم‌درآمد و طبقات پایین جامعه بیشتر نفوذ کند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان ضمن تأکید بر اجرای برنامه‌های اوقات فراغت اعلام کرد: خانواده‌هایی که در مناطق محروم و حاشیه‌ای زندگی می‌کنند امکان برنامه‌ریزی برای پرکردن اوقات فراغت فرزندانشان را ندارند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی هرکدام برنامه‌هایی را در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در دست اجرا دارند، عنوان کرد: اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها مستلزم همکاری تمام سازمان‌هاست.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر سرمایه‌های اجتماعی ما در نواحی حاشیه‌ای قرار دارند باید برنامه‌های فراغتی بیشتر به سوی این سکونت‌گاه‌ها سوق داده شود و سازمان‌ها به خوبی ایفای نقش کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: باید از موازی‌کاری در انجام برنامه‌های اوقات فراغت پرهیز و دستگاه بر اساس وضع موجود با توجه به توان و ظرفیت های خود در این راستا برنامه‌ریزی کنند.
وی با تاکید بر عملیاتی بودن برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته اوقات فراغت تصریح کرد: هرچه برنامه‌ها عملیاتی‌تر باشد آسیب‌ها کمتر می‌شود.
ارشدی یادآور شد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی پیش روی جوانان هدف اصلی برنامه‌های کمیته اوقات فراغت است.

captcha