کد خبر: 1424466
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران:

کانون پرورش فکری می‌تواند جریان فکری و توانمند برای کودکان و نوجوانان باشد

خبرنگاران افتخاری/ قاسم عزیززاده گرجی: مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از تشکیل کارگروه مشترک کانون و آموزش و پرورش مازندران خبر داد و گفت: کانون پرورش فکری می‌تواند جریان فکری و توانمند برای کودکان و نوجوانان باشد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، قاسم عزیززاده گرجی، مدیرکل کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان مازندران در جلسه شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با ارائه ظرفیت‌های این کانون در راستای همکاری‌های مشترک با آموزش و پرورش به صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: کانون متعلق به آموزش و پرورش و آموزش و پرورش متعلق به کانون است.

وی با تأکید بر سخنان مقام عالی وزارت گفت: کانون پرورش فکری به عنوان یک نهاد زیربنایی و مبنایی مورد توجه مسئولان و در رأس آن مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور است و می‌تواند جریان فکری و توانمند برای کودکان و نوجوانان شود.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری مازندران با تأکید بر طرح کانون و مدرسه تصریح کرد: اجرای این طرح نتایج خوبی را به همراه داشته است و ظرفیت کانون در پر کردن برخی از خلأ‌های موجود در نظام آموزشی گامی مؤثر در ایجاد نشاط و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

گرجی همچنین، به تولیدات کانون اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت کانون در تولید کتاب‌های مفید و سرگرمی‌های سازنده‌ها می‌تواند به عنوان ابزار کمک‌آموزشی در میان دانش‌آموزان مؤثر باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه کانون پرورش فکری اشاره و بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سابقه 49 ساله خود و با داشتن دو بخش کانون پرورش فکری و کانون زبان و همکاری‌های وسیع در داخل و خارج کشور امروزه به عنوان یک ظرفیت مؤثر در حوزه تربیتی و آموزشی کشور فعالیت می‌کند.

عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه اولین مرکز کانون با عنوان کتابخانه کودک در سال 1346 در شهرستان بابل راه‌اندازی شد، از سابقه طولانی فعالیت این کانون در مازندران سخن گفت و بر آمادگی این دستگاه فرهنگی با آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد.

وی با بیان ساختار اداری و تشکیلاتی کانون پرورش فکری یادآور شد: کانون به صورت هیئت‌مدیره‌ای با حضور 5 عضو اعم از وزیر آموزش و پرورش، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما و نیز معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهوری اداره شده و مدیرعامل آن با رأی و نظر هیئت‌مدیره انتخاب و با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش رسمیت می‌یابد.

گرجی هدف کانون پرورش فکری را ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و نیز کمک به شکوفایی استعدادهای آنان بر اساس ارزش‌ها و تعلیم و تربیت اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در ادامه این نشست با بیان انتظارات خود، خواستار گسترش همکاری‌های بین دستگاهی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اهمیت و و توانمندی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر لزوم ارتباط مؤثر بین دو دستگاه برای خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان تأکید کرد.

سیدعلی قاسمی با علام آمادگی همکاری آموزش و پرورش با کانون و تأکید بر معاونان خود در گسترش روابط دوسویه، اجرای برنامه‌های مشترک را گامی مؤثر در نیل به اهداف سازمانی و برخورداری بیش از پیش دانش‌آموزان از شرایط آموزشی و تربیتی مفید عنوان کرد.

همچنین، در این جلسه پس از دستور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، شکل‌گیری کارگروه مشترک کانون و آموزش و پرورش مصوب شد تا در مورد راه‌های همکاری و استفاده از ظرفیت‌های دوسویه، برنامه‌ریزی و فعالیت صورت پذیرد.

بر این اساس، این کارگروه با مسئولیت کانون و عضویت معاون پرورشی و فرهنگی و نیز معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش شکل یافت تا موضوعاتی همچون شناسایی ظرفیت‌های مشترک، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری به‌منظور حضور فعال و مداوم دانش‌آموزان با روش‌های حمایتی و انگیزشی، چگونگی اجرای نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و برگزاری مسابقات کتابخوانی در سطح استان را در دستور کار خود قرار دهد.

همچنین، این کارگروه به سایر موضوعات مانند همکاری در جهت انجام پژوهش‌های موفق دانش‌آموزی، تجهیز کتابخانه‌های کلاسی، اردوهای مشترک در اردوگاه‌های مشترک، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت روش‌های قصه‌گویی برای مربیان پیش‌دبستانی و مربیان پرورشی و همچنین، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات با گستره استانی و کشوری خواهد پرداخت.

captcha