برپایی خیمه‌های رمضان در شهرهای روسیه
کد خبر: 1425207
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱

برپایی خیمه‌های رمضان در شهرهای روسیه

گروه بین‌الملل: کمپین سالانه «خیمه رمضان» که یک برنامه دینی و اجتماعی است در طول ماه مبارک رمضان در مسکو و تعدادی دیگر از شهرهای روسیه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Islam.ru»، خیمه رمضان در مسکو ازابتدای ماه مبارک رمضان در مسجد منطقه «پوکلونایا هیل» آغاز به کار کرد.

این خیمه که تا پایان ماه رمضان برپا خواهد بود، میزبان برنامه‌های مختلفی برای مسلمانان و غیر مسلمانان است.

شورای مفتیان روسیه به عنوان برگزارکننده کمپین خیمه رمضان در روسیه اعلام کرد: برنامه‌های این خیمه شامل برپایی مراسم افطاری، برگزاری آزمون بهترین حافظان قرآن، آشنایی با آداب و رسوم رمضانی 15 منطقه  مسلمان‌نشین روسیه، مسابقه دانش رمضانی در میان کودکان، نمایشگاه غذاهای ویژه این ماه، مسابقه بهترین ترانه رمضان و مسابقات مختلف دیگر خواهد بود.

آشنا کردن غیرمسلمانان با دین مبین اسلام از دیگر فعالیت‌های خیمه رمضان مسکو است که در قالب برنامه‌های مختلف انجام خواهد شد.

در مراسم افتتاح «خیمه رمضانی» در مسکو، مقامات دولتی، نمایندگان مجلس دوما و شورای فدراسیون، سفیران کشورهای اسلامی مقیم مسکو، مسئولین جمهوری‌های خودمختار با اکثریت مسلمان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی روسیه شرکت کردند.
خیمه رمضان در شهر «یکاترینبورگ» روسیه نیز از روز 13 تیر در مسجد رمضان آغاز به کار خواهد کرد.

برگزاری مراسم افطار و آشنایی با مسلمانان روسیه اعم از تاتارها، باشقیرها، ازبک‌ها، تاجیک‌ها، قرقیزها، داغستانی‌ها و چچنی‌ها از جمله برنامه‌های چادر رمضان یکاترینبورگ است.

captcha