برگزاری برنامه شبی با قرآن در نمایشگاه قرآن و عترت قم
کد خبر: 1426504
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

برگزاری برنامه شبی با قرآن در نمایشگاه قرآن و عترت قم

گروه فعالیت‌های قرآنی: برنامه شبی با قرآن در ایام ماه مبارک رمضان هر شب در دومین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حسن فرقانی، مجری برنامه شبی با قرآن 15 تیر در جمع خبرنگاران گفت: برنامه شبی با قرآن ویژه دومین نمایشگاه قرآن و عترت است که هر شب به مدت دو ساعت در مقابل ورودی نمایشگاه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این برنامه بخش‌های متنوعی همچون قرائت قرآن با حضور قاریان ممتاز، اجرای برنامه توسط حافظان قرآن کریم و گروه‌های تواشیح و همخوانی،‌ برگزاری مسابقات حضوری قرآنی با حضور خانواده‌ها و برنامه‌های مختلف دیگر تدارک دیده شده است که از ساعت 23 تا یک بامداد در محل نمایشگاه به اجرا در می‌آید.

مجری برنامه شبی با قرآن با اشاره به استقبال بسیار خوب خانواده‌ها از این برنامه قرآنی گفت: با توجه به طیف شرکت‌کننده در مراسم سعی کردیم برنامه‌های در نظر گرفته شده جنبه آموزشی غیر مستقیم برای نوجوانان و جوانان داشته باشد به این صورت که نوجوانان و جوانانی که در عرصه‌های مختلف قرآنی از جمله قرائت، حفظ، تفسیر و ترتیل‌خوانی جزو ممتازین و افراد موفق قرآنی هستند را برای اجرای برنامه دعوت کرده‌ایم و در حین برنامه نیز از سوابق و نحوه‌ کار و عنایاتی که به‌واسطه قرآن در زندگی به آن دست یافتند برای مردم بازگو می‌کنیم.

فرقانی افزود: هدف اصلی ما از این حرکت الگودهی مناسب به خانواده‌ها به‌ویژه نوجوانان و جوانانی است که برای بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت به آن مراجعه می‌کنند و به لطف خدا هر شب شاهد هستیم بر تعداد شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ که غالباً خانواده‌ها هستند افزوده می‌شود.

یادآور می‌شود، دومین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت قم از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با همکاری استانداری، شهرداری، مجتمع ناشران، تعاونی و اتحادیه ناشران، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر نهادهای استان و با حضور ناشران، هنرمندان و مؤسسات مختلف از 12 تیر در مجتمع ناشران قم آغاز به کار کرده و تا 22 تیر هر شب از ساعت 21:30 تا 2 بامداد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

captcha