نمایش بزرگترین قرآن تمام رنگی جهان در نمایشگاه قرآن قم
کد خبر: 1427879
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

نمایش بزرگترین قرآن تمام رنگی جهان در نمایشگاه قرآن قم

گروه فعالیت‌های قرآنی: بزرگترین قرآن تمام رنگی جهان در ۶۰۵ صفحه و با ۱۵۰ رنگ متنوع در نمایشگاه قرآن و عترت قم عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، محمود برخورداری، مسؤل غرفه بزرگترین قرآن تمام رنگی جهان با بیان اینکه نگارش این قرآن بزرگ 10 سال طول کشیده است، گفت: در نگارش این قرآن نفیس 20 نفر از هنرمندان قم در بخش‌هایی از جمله خط و تذهیب مشغول به کار بوده‌اند.

وی با اشاره به مشخصات این طرح، بیان کرد: این قرآن به‌صورت کامل 30 جزء و در 605 صفحه است و هر جزء آن به‌صورت یک رنگ جداگانه است.

برخورداری با بیان اینکه ابعاد هر صفحه این قرآن 120 در 180 سانتیمتر است، اضافه کرد: ارتفاع این قرآن در حدود 70 سانتی‌متر بوده و بیش از 150 رنگ در این قرآن شریف به‌کار رفته است.

وی با بیان اینکه کار نگارش این قرآن تمام نشده و کار غلط گیری و صحافی آن مانده است، گفت: اگر مسئولان در ادامه پروژه با ما همکاری کنند، این کار پس از اتمام به موزه حرم امام رضا(ع) تحویل داده می‌شود.

یادآور می‌شود، دومین نمایشگاه قرآن و عترت قم از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با همکاری شهرداری، مجتمع ناشران، تعاونی و اتحادیه ناشران، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر نهادهای استان از 12 تا 22 تیر، هر شب از ساعت 21:30 تا دو بامداد در مجتمع ناشران قم میزبان علاقه‌مندان است.

captcha