کد خبر: 1431812
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

نمایشگاه بیست و دوم قرآن در نگاه مسئولان

گروه جامعه: نمایشگاه بیست و دوم قرآن نیز به پایان رسید در حالی که مسئولان برپاکننده آن آرزوهایی را برای نمایشگاه بعد در ذهن دارند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ساعاتی قبل به پایان رسید در حالی‌که مسئولان و دست‌اندرکاران این گردهمایی بزرگ قرآنی با کوله باری از تجربه به فکر برپایی دوره بعدی با  تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف هستند؛

برپایی نمایشگاه قرآن با گستردگی و توان بالا

حجت‌الاسلام حشمتی، رئیس بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به اینکه در یک جمع بندی کلی نگاه مثبتی به فعالیت‌های صورت گرفته دارد، گفت: البته نواقصی هم وجود داشت که می‌شود در سال آینده برطرف کرد اما راه‌حل اساسی این است که مکان ثابتی را برای برپایی نمایشگاه‌های تهران در نظر بگیریم.
وی از آرزوی خود نیز سخن گفت و عنوان کرد: آرزو دارم نمایشگاهی با گستردگی که در ذهن ما است؛ یعنی نمایشگاهی که در کنار آن حتماً نمایشگاه عترت، بازارچه‌های مناسب ماه رمضان و ... نیز وجود داشته باشد، برگزار و بتوانیم برنامه‌ها را با محتوای بیشتری عرضه کنیم.

نمایشگاهی با فرصت‌های چندگانه

برزین ضرغامی، قائم مقام نمایشگاه قرآن با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه قرآن نیز به پایان راه خود رسید، گفت: برپایی این نمایشگاه هم فرصتی برای باغ موزه دفاع مقدس و هم فرصتی برای خود نمایشگاه قرآن بود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه نمایشگاه قرآن یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مذهبی است، بیان کرد: حتی اگر از نگاه درآمدزایی هم به این قضیه نگاه شود، نمایشگاه قرآن این ظرفیت را دارد که اگر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شود و این دو رخداد در کنار هم قرار بگیرند توان جذب گردشگران مذهبی بسیار بالایی دارند.

امیدوارم نمایشگاه قرآن روزی صاحبخانه شود
حسین صفری، مدیر اجرایی بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس فرصت‌های خوبی را فراهم آورد، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم این دوره حضور و استقبال مردم از نمایشگاه قرآن بود که همه را شگفت‌زده کرد و به تعبیری خستگی را از تنمان درآورد.
صفری افزود: امیدواریم روزی برسد که نمایشگاه قرآن صاحب یک مکان دائمی و صاحبخانه شود تا بتواند پذیرایی بهتری از علاقه مندان و مخاطبان حوزه قرآنی داشته باشد.

نمایشگاه قرآن توان تبدیل به بازار اقتصادی فعالیت‌های قرآنی را داراست
نیکنام حسینی‌پور، معاون اجرایی بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یکی از مهم‌ترین تاثیرات نمایشگاه یاد شده را بر روی حوزه اقتصادی فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: برآوردها نشان می‌دهد در این دوره از نمایشگاه بین چهار تا پنج میلیارد فروش کتاب و محصولات قرآنی و نیز رسانه‌های دیجیتال داشته‌ایم.
وی افزود: این اعداد و ارقام در حالی است که در این دوره یارانه آنچنانی در اختیار مردم قرار نداده بودیم بنابراین می‌توان در این زمینه کار مطالعاتی مناسبی صورت بگیرد تا بازار خوبی هم برای ایران و هم سایر کشورهای اسلامی باشد.

لزوم برنامه ریزی دقیق زمان آغاز و پایان نمایشگاه قرآن
محسن نصراله، مدیر کمیته پشتیبانی بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یکی از مهم ترین مسائل مورد نیاز نمایشگاه یاد شده را مشخص سازی هر چه سریعتر مصوبات آن دانست و گفت: این برنامه ریزی مناسب باعث می‌شود تا درخواست‌های هر کمیته برای جمع بندی واحد خود به خوبی مشخص شود. از سوی دیگر زمان آغاز و پایان نمایشگاه قرآن نیز دقیقا باید مشخص شود تا هر بخشی بتواند برنامه ریزی خاص خود را داشته باشد.

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی‌ست.

captcha