وحدت از مهمترین مسائل جهان اسلام در عصر حاضر است
کد خبر: 1432339
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
رئیس اداره مسلمانان مسکو:

وحدت از مهمترین مسائل جهان اسلام در عصر حاضر است

شعب خارجی: «ایلدار علاء‌الدین‌اف» طی سخنانی وحدت جهان اسلام و همبستگی مسلمانان جهان به ویژه در عصر حاضر که خطرات بزرگی جامعه اسلامی را تهدید می‌کند از اهم مسائل جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اروپا، مراسم روز ایران در خیمه رمضان مسکو با حضور سنایی، سفیر ایران در مسکو، ایلدار علاء‌الدین اف، رئیس اداره دینی مسلمانان مسکو و دیگر شخصیت‌های دینی مسکو سه‌شنبه، 31 تیر برگزار شد.

در این مراسم گروه تواشیح «نور» اعزامی از ایران به اجرای برنامه پرداخت که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

نفی‌الله عشیروف، عضو هیئت رئیس شورای مفتیان روسیه به عنوان سخنران آغازین این برنامه، ضمن اشاره به فضلیت‌های ماه خدا به وظایف مسلمانان در این ماه اشاره کرد و گفت: مسلمانان باید اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند. این چیزی است که امروز مسلمانان بیش از هر چیز به آن نیاز دارند.

وی در ادامه افزود: برادران مسلمان ما را در عراق، فلسطین، سومالی و سایر کشورها به شهادت می‌رسانند. ما اینگونه کشتارها را محکوم می‌کنیم. امروز وحدت تنها چیزی است که مسلمانان به آن نیاز دارند. هیچ فرقی بین مسلمانان نیست، ما مذاهب مختلف نداریم، ما همه مسلمان هستیم و بایستی در راه خداوند متعال تلاش کنیم.

مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه با گرامی‌داشت ماه مبارک رمضان مطالبی را درباره مسائل روز جهان اسلام بیان کرد و گفت: مسلمانان امروز بیش از هر چیز نیاز به انسجام و اتحاد دارند لذا نباید اجازه دهیم دشمنان در میان ما اختلاف ایجاد کنند. رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در این زمینه بیان کرد‌ه‌اند: اگر کسی قدمی در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان بردارد، این یک خیانت محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: اسلام دین رحمت و برکت است، ولی امروز دشمنان تلاش می‌کنند وجهه اسلام را خراب کرده و آن را خصمانه جلوه دهند. اسلام به پیروان خود تمدن، فرهنگ و پیشرفت را عطا کرده است. گواه آن شمار زیادی از چهره‌های بزرگ علمی و فرهنگی است که جهان اسلام به عالم بشریت اهداء کرده است و هرکدام از آن‌ها به عنوان فخر بشر شناخته می‌شوند.

سنایی با اشاره به وقایع اخیر در فلسطین گفت: مشاهده می‌کنیم که برادران فلسطینی را به شهادت می‌رسانند و جامعه جهانی در این خصوص سکوت کرده است. ما این‌گونه قتل عام‌ها را شدیداً محکوم می‌کنیم. همان گونه که اطلاع دارید، امام خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی، روز پایانی ماه رمضان را به عنوان روز قدس نام‌گذاری کردند و ما باید در این روز همبستگی و وحدت خود را با مردم فلسطین نشان داده و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنیم.

captcha