شبکه‌های ماهواره عقاید دینی جوانان را نشانه گرفته‌ است
کد خبر: 1432764
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
امام جمعه بهار:

شبکه‌های ماهواره عقاید دینی جوانان را نشانه گرفته‌ است

گروه اجتماعی: برخوردهای مقطعی و قهری با معظل ماهواره ناکارآمد است برخی از شبکه‌های مسموم ماهواره با برنامه‌ریزی افکار و عقاید دینی فرزندانمان را نشانه گرفته‌اند و با ایجاد شبهات مختلف فکر و ذهن آنان را منحرف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام حاتم‌نیا، امام جمعه بهار چهارشنبه، اول مرداد در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مهندسی فرهنگی را جزء تکالیف و وظایف مسئولان نظام جمهوری اسلامی می‌دانند، بنابراین فرهنگ باید بر تمام فعالیت‌ها جامعه ارجحت داده شود.

وی افزود: سه هزار کانال ماهواره همانند سلاحی پرجاذبه و مرگبار خانواده‌ها شبانه روز نشانه گرفته و پدر و مادرها بدون توجه به اثرات سوء برخی از کانال‌ها، به دست خود این سلاح مرگبار را به خانه‌هایشان می‌آورند و با این کار اثرات جبران ناپذیری را برفکر و ذهن فرزندان خود وارد می‌کنند.


حجت‌الاسلام حاتم‌نیا بیان کرد: ماهواره مانند آتشی است که حرمت، اخلاق و ایمان خانواده‌ها را می‌سوزاند بنابراین باید برای آگاه‌سازی هرچه بیشتر جامعه تلاش شود و با شیوه‌ها و ابزارهای مختلف در مدارس، دانشگاه‌ها و.... به روشنگری پرداخته شود.

امام جمعه بهار خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی یعنی اینکه آداب، رفتار و کنش‌های افراد جامعه بار فرهنگی داشته و در واقع آداب، رفتارهای اجتماعی، معاشرت و زندگی عمومی مردم آمیخته با فرهنگ باشد.

وی گفت: ایران اسلامی با مردم با فرهنگش نشان داده که در زمینه فرهنگی می‌تواند الگویی مناسب برای دیگر کشورها باشد، فرهنگ یک جامعه متأثر از تربیت سالم توسط خانواده‌ها نسبت به فرزندان در جامعه است که باید  تلاش خود را نسبت به این امر مجدانه و پیگیرانه انجام دهیم.

حجت‌الاسلام حاتم‌نیا ابراز کرد: امروز رواج مصرف قلیان به عنوان آسیب جدی در شهرستان در بین جوانان مطرح است که مصرف آن در مکان‌های عمومی شهرستان قابل مشاهده است، جمع‌آوری قلیان از سطح شهرستان بهار، در بازه زمانی خاص قابل انجام است.

captcha