ثبت خاطرات شهدا رسالت ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران است
کد خبر: 1435694
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
لاله افتخاری:

ثبت خاطرات شهدا رسالت ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران است

خبرنگاران افتخاری/ یاس صدرایی: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ثبت خاطرات و تجربیات ایثارگران، گفت: ثبت و ضبط خاطرات شهدا و نشر فرهنگ والای ایثار و شهادت در جامعه رسالت ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ایثار، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ثبت، ضبط و نشر فرهنگ والای ایثار و شهادت در جامعه، گفت: ملت ایران وارث افتخارات هشت سال دفاع مقدس هستند که در حال حاضر به اوج خود رسیده است؛ والدین، همسران، فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان ما گنجینه خاطرات و تجربیاتی هستند که باید ثبت و برای همیشه ماندگار شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس یک وظیفه همگانی بوده که دستور قرآن کریم، مصلحت انسان و سیره اهل‌ بیت و ائمه معصومین(ع) است که تمام اقشار جامعه باید در جهت گسترش این فرهنگ وام گرفته شده از فرهنگ کربلا بکوشند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در مورد گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار کرد: بنا بر درخواست فرزندان شهدا در دیدار با رهبر معظم انقلاب مبنی بر شکل‌گیری نهضت ثبت و ضبط خاطرات شهدا و ایثارگران، همه دستگاه‌های فرهنگی جامعه با لبیک‌گویی به فرمایشات ایشان، ثبت این خاطرات ارزشمند را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

افتخاری افزود: از آنجایی‌ که ثبت و ضبط خاطرات شهدا و نشر فرهنگ والای ایثار و شهادت در جامعه، رسالت ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، مقرر شد تا با راه‌اندازی فراکسیون دفاع مقدس و با همفکری همکاران ما در مجلس شورای اسلامی و همچنین، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گام‌هایی اساسی در جهت حفظ و نشر آثار و ارزش‌های شهدا در داخل و خارج از کشور برداشته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه ظرفیت مجلس شورای اسلامی تا دورترین نقاط کشور ساری و جاری است، تقنین و نظارت را دو رسالت اصلی مجلس عنوان کرد و گفت: پس از انجام برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، حلقه اصلی کار با مشخص شدن هیئت مؤسس آغاز شده و هم‌اکنون نیز اساس‌نامه این فراکسیون در حال تدوین و نهایی شدن است.

captcha