هدف اصلی دشمنان از بحران‎سازی‎های اخیر ایجاد جنگ مذهبی است
کد خبر: 1435704
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
رئیس جامعة‎المصطفی(ص):

هدف اصلی دشمنان از بحران‎سازی‎های اخیر ایجاد جنگ مذهبی است

گروه اجتماعی: حجت‎الاسلام اعرافی هدف اصلی دشمنان از بحران‎سازی‎های اخیر را ایجاد جریان جنگ مذهبی میان مسلمانان دانست و گفت: وضع امروز جهان بسیار حساس و خطیر است، گفتمان انقلاب اسلامی امروز در حال هویت‎سازی جدید است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین اعرافی، رئیس جامعة‎المصطفی(ص) پیش از ظهر امروز، 13 مرداد در هشتمین اجلاسیه مدیران و نمایندگی‎های جامعة‌المصطفی(ص) در ایران و سراسر جهان گفت: گناهان و اعمال خیر، نقش بسیار مهمی در سرنوشت مادی و معنوی انسان دارند.
وی افزود: گناه یک عمل آنی و بدون فرجام نیست؛ هر گناه آثار بسیاری بر زندگی آدمی دارد؛ گناهان با مصالح و سرنوشت انسان گره خورده است و به شکل شگفت‎انگیزی نیز او را در خود فرو می‎برد.
رئیس جامعة‎المصطفی(ص) بیان کرد: گناهان موجبات عقوبت دنیوی و اخروی را برای انسان فراهم می‎سازد و هر گناهی که انسان انجام می‎دهد قدم به قدم با گناه دیگر، انسان را به‌سوی تباهی می‎کشد.

گناه بر گناه دیگر اثر می‌گذارند
وی تصریح کرد: گناهان به شکل سلسله و زنجیر به یکدیگر متصل شده‎اند و هیچ گناهی نیست که بر گناه دیگر تأثیر نگذارد؛ یکی از معضلات گناه برای انسان، از بین بردن توفیقات معنوی انسان است؛ عاملی که بسیاری از آن غافل هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: گناهان پی در پی باعث انکار آیات الهی از جمله ولایت می‎شوند، گناه ما را به خود واگذار می‎‎کند و اعمال خوب ما را نیز از بین می‎برد، اگر شدت آن بیشتر شد، کارهای نیک ما را به پرونده دیگری نیز منتقل می‎کند و یا گناه دیگری به ما منتقل می‎شود.
وی گفت: یکی از مهم‌ترین تأکیدات جامعة‌المصطفی(ص) اصرار و تأکید بر گفتمان انقلاب اسلامی ایران و ولایت فقیه است که این گفتمان، گفتمان هزارساله حوزه‎ها، امام راحل و مقام معظم رهبری و مراجع و علمای دین است.
اعرافی بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی، نظام‎مند و منسجم است که نمایندگان جامعةالمصطفی(ص) در ایران و سراسر جهان باید نماینده این تفکر و استمراردهنده آن باشند؛ این گفتمان دشمن‌‏سوز است و با تکیه بر هویت حوزوی المصطفی(ص) باید به نوسازی و تحول آن در عرصه‎های ملی و بین‎المللی اقدام کنیم.
رییس جامعه‎المصطفی(ص)العالمیه اظهارکرد: نمایندگان المصطفی(ص) باید همه جا محور باشند و برای رسیدن به اهدافشان، اهل صبر بسیار باشند زیرا رسیدن به این اهداف عالی نیازمند صبر و اخلاص و جهاد فراوان دارند.
وی گفت: المصطفایی‎ها چون حوزوی هستند باید اهل خطر باشند ودر راه تبلیغ دین نباید از هیچ خطری دوری کنند؛ به همین دلیل است که روحیه جهادی برای فعالان این حوزه در درجه اول اهمیت است.
اعرافی با اشاره به وضعیت امروز جهان تصریح کرد: وضع امروز جهان بسیار حساس و خطیر است؛ گفتمان انقلاب اسلامی امروز در حال هویت‎سازی جدید است؛ تلاش غرب برای جلوگیری از ارائه این الگو به جهان اسلام فراگیر و مستمر است.
وی گفت: غربیان می‎خواهند جهان اسلام را به زمین سوخته مبدل کنند تا دیگر رمق و گرایشی برای حضور در میان مسلمانان و گرایش به اسلام وجود نداشته باشد؛ آنها می‌‏خواهند با این روش‎ها از نفوذ اسلام منطقی و عقلانی و متعادل جلوگیری کنند، آنها با به راه انداختن جنگ مذهبی به‌دنبال جنگ مسلمانان با خود هستند و و این جنگ مذهبی از مهم‌ترین راهبردهای آنها برای جلوگیری از گسترش اسلام است.

captcha