هدف جامعة‌المصطفی(ص) تربیت عالمان دینی کارآمد است
کد خبر: 1435731
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
معاون جامعةالمصطفی(ص):

هدف جامعة‌المصطفی(ص) تربیت عالمان دینی کارآمد است

گروه اجتماعی: حجت‎الاسلام حکیم‌الهی دانش‌آموختگان را ذخایر اصلی جامعةالمصطفی(ص) عنوان کرد و گفت: هدف این نهاد تربیت عالمان دینی کارآمد و شایسته است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین مجید حکیم‌الهی، معاون بین‎الملل جامعةالمصطفی(ص) پیش از ظهر امروز، 13 مرداد در هشتمین اجلاسیه مدیران و نمایندگی‎های این نهاد در ایران و سراسر جهان گفت: جامعة‎المصطفی(ص) العالمیة یک نهاد حوزوی برگرفته از اصالت حوزوی با جدیدترین استانداردهای علمی، آموزشی و پژوهشی است.
وی افزود: این نهاد با هدف تربیت عالم دینی و پژوهشگران توانمند و به فعل درآوردن استعدادهای داوطلبان و تشنگان معارف قرآن و اهل بیت(ع) از سراسر جهان به مسیر پور نور خود ادامه می‎دهد.
معاون امور بین‎الملل جامعةالمصطفی(ص) تصریح کرد: این نهاد جهت رسالت حوزوی که بیش از هزارسال قدمت دارد، فعالیت‎های بسیاری را در ایران و خارج از کشور انجام می‎دهد و امروز در نقطه سیر تعالی حوزه قرار گرفته و ادامه‌دهنده حوزه علمیه مدینه، بغداد، نجف، حله، شیراز، اصفهان و قم است.
وی گفت: این سابقه درخشان و شرح وظایف خاص، این جامعه را میان مهم‌ترین و پیشگامان حرکت علمی و فرهنگی در جهان اسلام جای داده است و صیانت از این نهاد دانش‌بنیان به پویایی بیشتر این نهاد به جهت پاسخگویی به نیازهای دنیای امروز خواهد افزود.
حکیم‌الهی بیان کرد: اهداف این جامعه بر اساس هویت اصلی و همچنین نیازهای روز تعیین می‎شود و به همین جهت ترمیم این سیستم مبارک در هر سال بسیار مهم است و به همین جهت دانش‌آموختگان و مدیران و نمایندگی‎های جامعةالمصطفی(ص) هر سال در جریان آخرین راهبردهای این مرکز قرار می‎گیرند.
وی گفت: با توجه به گستردگی و تجدید نیازهای فرهنگی، علمی و معرفتی در سطح جهان نیاز است که هرساله مدیران و نمایندگی‎های جامعةالمصطفی(ص) در سطح در قم گردهم آیند تا ضمن مشورت و همفکری و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف جهان اسلام با آخرین تحولات مرکز و راهبردهای این نهاد آشنا شوند.
حکیم‌الهی یادآورشد: فعالیت‎های هشتمین اجلاسیه مدیران و نمانیدگی‎های جامعةالمصطفی(ص) بر اساس اصل انعطاف‌پذیری است و در این گردهمایی اهدافی چون ارائه سیاست‎های جدید، بررسی عملکردها، تبادل اطلاعات و... دنبال می‌شود.
وی گفت: دانش‌آموختگان، سرمایه و ذخیره اصلی جامعةالمصطفی(ص) هستند، باید هر ساله ظرفیت‎افزایی در این حوزه انجام شود و با توجه به تحولات امروز جهان، مباحث مورد نیاز و راهبردهای جامعةالمصطفی(ص) برای آنها بیان شود.

حکیم‌الهی اظهار کرد: در سند جامعة‌المصطفی(ص) تمام معیارها و خط‌ مشی‎هایی که مدیران و فعالان این نهاد در سطح دنیا خواهند داشت بیان می‎شود.

captcha