اعلام آمادگی ایران برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی در غزه
کد خبر: 1437513
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸

اعلام آمادگی ایران برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی در غزه

گروه سلامت: در قطعنامه تجمع‌کنندگان جامعه پزشکی در محکومت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه آمده است: جامعه پزشکی ایران اسلامی آماده است تا با دایر کردن بیمارستان‌ها‌ی صحرایی، خدمات درمانی و بهداشتی لازم را به مردم مقاوم غزه ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در ابتدای قطعنامه تجمع‌کنندگان جامعه پزشکی در محکومت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه آمده است: حملات و تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر فلسطین به باریکه غزه در حالی تداوم می‌یابد که جامعه جهانی و سازمان‌های حمایت از حقوق بشر در سکوتی مرگبار چشم خود را بر روی جنایات رژیم صهیونیستی بسته‌اند و تاکنون از هر گونه اقدام بازدارنده سر بر تافته‌اند.
در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: حمله اشغالگر صهیونیست به گروه‌های امدادی و بیمارستان‌ها، منع دسترسی به کمک‌های انسانی و ایجاد مانع فراروی اقدامات آن‌ها، استفاده از محاصره به عنوان روش جنگی برای به قحطی کشاندن مردم غیر نظامی غزه، جلوگیری از خروج مجروحان و ورود نیروهای پزشکی تخصصی، تخریب گسترده‌ اماکن مسکونی و محیط زیست از بارزترین نمادهای ارتکاب جنایات جنگی توسط ارتش رژیم صهیونیستی است که در طول سی و سه روز مقاومت مردم مظلوم غزه رقم خورد و مع‌الاسف محاصره ظالمانه هنوز ادامه دارد.
در ادامه این بیانیه آمده است: براساس آمار رسمی وزارت بهداشت غزه، در این حملات تاکنون هزار و 900 فلسطینی که اغلب آنها غیر نظامی و از جمله صدها کودک، 243 زن و قرب به یکصد سالخورده هستند، شهید شده‌اند و نزدیک به 10 هزار نفر از فلسطینی‌ها مجروح شده‌اند. گزارش پزشکان حاضر در غزه تأکید می‌کند که 80 تا 90 درصد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از شهروندان و یک سوم آنها نیز زن و کودک هستند.
در بخش دیگری از بیانیه تأکید شده است: رژیم صهیونیستی به بیش از 35 دستگاه آمبولانس، 17 بیمارستان و 102 نفر از کارکنان امدادرسان حمله کرده‌ است که در پی این حملات 19 نفر از کارکنان امدادی و پزشکی شهید شده‌اند و به علت بمباران‌های اسرائیل، 10 بیمارستان در غزه به اجبار بسته شده‌ است و حتی مدارس سازمان ملل نیز از این حملات در امان نمانده‌اند.
در ادامه بیانیه تأکید شده است: ما جامعه پزشکی ایران، ضمن محکوم کردن حمله ددمنشانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطینی به ویژه زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را مصداق «جنایات جنگی» و نسل‌کشی می‌دانیم و در ادامه تماس‌ها و نامه‌های ارسالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجامع جهانی حقوق بشر و سازمان بهداشت جهانی، یونیسف، دیگر آژانس‌های وابسته به سازمان ملل و نیز کشورهای سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادها و سازمان‌های بین‌المللی که متأسفانه با بی‌عملی مجامع روبرو بوده است، از آنها می‌خواهیم با پرهیز از اعلام مواضع خنثی و بی‌اثر، در راستای محکومیت و مجازات سران رژیم جعلی صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی اتخاذ تصمیم‌های جدی و عملی را در دستور کار خود قرار دهند.
همچنین تجمع‌کنندگان حوزه سلامت کشور در تهران و سایر استان‌ها در پایان این تجمع موارد ذیل را مورد تأکید قرار دادند:
1- از صلیب سرخ جهانی خواستاریم زمینه اعزام نیروهای تخصصی بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی و دارویی را به غزه فراهم کنند.
2- بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور ایران اسلامی جهت خدمات رسانی به مجروحان و مصدومان غزه از لحاظ درمانی بهداشتی و توانبخشی اعلام آمادگی کامل می‌نمایند.
3- جامعه پزشکی ایران اسلامی جهت ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی بهداشتی به منطقه غزه به مقدار مورد نیاز و در اسرع وقت حمایت مالی و فنی می‌نماید.
4- جامعه پزشکی ایران اسلامی جهت اعزام به منطقه مظلوم غزه در قالب تیم‌های درمانی تخصصی و بیمارستانی اعلام آمادگی می‌نماید.
5- جامعه پزشکی ایران اسلامی آماده است تا با دایر کردن بیمارستان‌ها‌ی صحرایی، خدمات درمانی و بهداشتی لازم را به مردم مقاوم غزه ارائه نماید.
6- جامعه پزشکی ایران اسلامی آماده است در زمینه آموزش نیروهای تخصصی فلسطین به ویژه نوار غزه در سطوح مختلف تخصصی پزشکی اقدام نماید.
در بخش پایانی این بیانیه نیز آمده است: رژیم صهیونیستی باید بداند که قدرت تو خالی و پوشالی آن رژیم تعیین‌کننده و اداره‌کننده این نبرد نابرابر نخواهد بود بلکه رزمندگان، زمان و کودکان فلسطین مثل همیشه پیروزی میدان خواهند بود چرا که دریافته‌اند تنها مقاومت و پافشاری بر اعتقادات رمز ماندگاری و اقتدار است.

captcha