آزادگان دانش‌آموخته مکتب امام خمینی(ره) بودند
کد خبر: 1440738
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

آزادگان دانش‌آموخته مکتب امام خمینی(ره) بودند

گروه اجتماعی: آزادگان دانش‌آموخته مکتب و دانشگاه بزرگ امام خمینی‌(ره) بودند و از ایشان درس صبر، فداکاری، جوانمردی، پایداری و دلدادگی برای خدا را آموختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عصر روز گذشته، 27 مرداد در همایش تجلیل از آزادگان، گفت: 26 مرداد از ایام الله بوده و برای ملت ایران عید بزرگی است.

وی اظهار کرد: ملت ایران پس از 10 سال در فراق جوانان خود آرزو می‌کردند که هر چه زودتر زمینه برای آزادی اسرا از شکنجه‌گاه‌های جلادهای بعثی عراق فراهم شود و در این روزبزرگ این آرزو به حقیقت پیوست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: از سوی دیگر آزادگان عزیز نیز آرزو داشتند که پس از بازگشت به ایران پدر بزرگ جماران را زیارت کنند که متأسفانه این امکان فراهم نشد؛ ولی چشمانشان به دیدار جانشین برحق ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روشن شد.

وی با بیان اینکه ایمان، ایثارگری، شجاعت، مردانگی، استقامت و استواری مصداق بارزی از ویژگی‌های آزادگان ایران اسلامی بود، افزود: آزادگان از وجود مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) درس آزادگی، از کربلا درس استقامت و از حضرت ابوالفضل(ع) درس ایثارگری، مردانگی و فتوت آموختند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه آزادگان دانش‌آموخته مکتب و دانشگاه بزرگ امام خمینی(ره) بودند، مطرح کرد: آنها از امام راحل درس صبر، فداکاری، جوانمردی، پایداری و دلدادگی برای خدا را آموختند.

وی در ادامه توجه به چند نکته را ضروری دانست و تأکید کرد: نکته اول اینکه آزادگان نباید سختی‌ها و زحماتی که در دوران اسارت متحمل شدند را با هیچ عنوان دیگری معاوضه کنند و همه آنها را ذخیره آخرت خود قرار دهند و این سرمایه بزرگ را فقط برای روز قیامت بگذارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: قطعاً هرچه که به شما در برابر تحمل سختی‌ها و مرارت‌های دوران اسارت بدهند نمی‌تواند جایگزین آن همه فداکاری و ایثار شود؛ لذا فقط با خدا معامله کنید و حیف است انسان سختی‌هایی که در راه خدا متحمل می‌شود با امور مادی، پست، مقام و عناوین ظاهری معاوضه کند.

وی عنوان کرد: نکته دوم این است که چه بسا گمان می‌کردیم با بازگشت آزادگان به وطن و کشته شدن صدام همه مشکلات تمام می‌شود؛ ولی در عمل مشکلات دیگری در دنیای اسلام و منطقه اسلامی خاورمیانه به‌وجود آمد؛ لیکن باید مراقب باشیم و در هر سنگری برای خدمت و جهاد آماده باشیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: برای حفظ دستاورها باید هشیار بود و اگر غفلت کنیم و دشمن ما را سرگرم کند به‌طور قطع شکست می‌خوریم؛ بنابراین شیعیانی که درس آزادگی را از زینب(س) آموختند باید در تمام صحنه‌ها حاضر و آماده دفاع از دین اسلام باشند.

وی اظهار کرد: نکته سوم این است که ایثارگری‌ها، تلاش‌ها و مجاهدت‌ها به نسل جوان انتقال یابد و آزادگان به‌عنوان پیام‌رسانان آزادگی مسائل انقلاب اسلامی ایران، جنگ تحمیلی و اسارت را منتقل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان‌ یادآور شد: فداکاری و جانفشانی‌های آزادگان و رزمندگان اسلام باید در صفحه تاریخ ماندگار شود و هزار سال دیگر نیز کتاب بزرگ و سرمشق زندگی دیگران باشد و به‌صورت تعلیم و تربیت اخلاقی نسل به نسل منتقل شود.

captcha