۱۱۰ روستای چهارمحال و بختیاری فاقد مسجد است
کد خبر: 1443486
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
حجت‎الاسلام ملک محمدی:

۱۱۰ روستای چهارمحال و بختیاری فاقد مسجد است

گروه اجتماعی: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۱۰ روستای این استان فاقد مسجد هستند، گفت: نبود امام جماعت، برنامه‌ریزی و فعالیت‏‌های فرهنگی موثر از دیگر معضلات مساجد استان است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‎الاسلام علی‎رضا ملک محمدی، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری چهارم شهریور ماه در نشست هم‎اندیشی مسئولان و دبیران شورای هماهنگی مساجد شهرستان شهرکرد، با بیان اینکه خواندن نماز، تنها کاربرد مسجد نیست، گفت: مساجد ما باید طراز اسلامی شوند و این محقق شدنی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه 110 روستای استان فاقد مسجد هستند، افزود: مساجد نیمه کاره، ساخته شده اما بدون امکانات، ساخته شده و با امکانات ولی بسته در استان چهارمحال و بختیاری فراوان است.

ملک محمدی همچنین نبود امام جماعت، برنامه ریزی و فعالیت‏های فرهنگی موثر را از دیگر معضلات مساجد استان برشمرد.

وی اظهارکرد: مسجد طراز اسلامی باید با برنامه‎ریزی و حساب شده عمل کند؛ فرد محوری، بی‎توجهی نسبت به مسائل فرهنگی و خواندن نماز صرف، نشان از یک مسجد اسلامی نیست.

به گفته وی،در حال حاضر شورای هماهنگی 32 مسجد شهر شهرکرد شکل گرفته است و 8 مسجد در بن و سامان نیز شورا آن تشکیل شده است.

ملک محمدی نبود امام جماعت را از مشکلات شهرهای جدید تاسیس بن و سامان بیان کرد و بر لزوم تلاش در راستای رفع این معضل تاکید کرد.

captcha