چشمان بیدار پدافند هوایی، حافظ آسمان ایران است
کد خبر: 1444290
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
فرمانده پدافند شرق کشور:

چشمان بیدار پدافند هوایی، حافظ آسمان ایران است

گروه سیاسی: امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش نیروهای مسلح و چشمان بیدار و تیزبین پدافند هوایی است و چشمان بیدار پدافند هوایی حافظ آسمان ایران است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، نسائی، فرمانده پدافند شرق کشور روز گذشته، هفتم شهریور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند، با اشاره به 10 شهریور سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) آجا گفت: پدافند هوایی در طول 8 سال دفاع مقدس در تمامی عملیات‌ها حضور مؤثری داشته است.



‌وی اظهار کرد: تأمین امنیت فضای صحنه نبرد در 8 سال دفاع مقدس از اقدامات و خدمات ارزشمند پدافند هوایی است که علی‌رغم اینکه در آن زمان از امکانات خوبی هم برخوردار نبود توانست با تکیه بر نیروی ایمان با استفاده از تاکتیک و رهگیری‌های مؤثر پیروزی‌های بزرگی را برای کشور کسب کند.



فرمانده پدافند شرق کشور با اشاره به اینکه امروز پدافند هوایی به خود می‌بالد که نیروی‎‌های مخلص و بی‌ادعای این نظام هستند، افزود: پدافند هوایی یک نیروی بسیار آماده عملیاتی در تمامی صحنه‌های دفاع از نظام و انقلاب حضور پر‌رنگی داشته است.



نسائی بیان کرد: با تدابیر حکیمانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس در هر کجا که رزمندگان نمی‌توانستند اقدامی علیه دشمن زمینی انجام دهند پدافند هوایی اقدام می‌کرد و با یک فرمان تاریخی از رهبری معظم انقلاب همه گره‌ها باز می‌شد.



وی با اشاره به اینکه مأموریت پدافند هوایی در چهار بخش شناسایی، کشف، رهگیری و انهدام صورت می‌گیرد، افزود: قرارگاه پدافند هوایی با استفاده از رادارهای شناسایی، کنترل ترافیک هواپیماهای مسافربری را بر‌عهده دارد.



فرمانده پدافند شرق کشور با اشاره به اینکه حفظ آسمان جمهوری اسلامی ایران از وظایف اساسی و مهم پدافند هوایی است، گفت: هر زمان کوچکترین اقدامی در زمینه حملات موشکی و هوایی از سوی دشمن به خاک ایران صورت گیرد اولین ارگانی که وارد عمل می‌شود پدافند هوایی است.

captcha