اخلاص، عشق و ایثار لازمه کار فرهنگی است
کد خبر: 1446456
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

اخلاص، عشق و ایثار لازمه کار فرهنگی است

خبرنگاران افتخاری/ حمیدرضا گل‌محمدی: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ روز ۱۱ شهریورماه در نشست مسئولان فرهنگی در این شهرستان گفت: اخلاص، عشق و ایثار لازمه کار فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در نشست مسئولان فرهنگی در این شهرستان که روز 11 شهریورماه برگزار شد، گفت: شاید این‌طور به نظر بیاید که در فعالیت‌های فرهنگی هرچه بیشتر به ظواهر توجه شود تأثیر بیشتری دارد اما این را باید بدانیم که گاهی تشریفات و هزینه اضافی تأثیر منفی دارد چنان‌چه خیلی از آثار فاخر معنوی با کم‌ترین هزینه به روز ارزش  پیدا می‌کند.

وی با ارائه این مطلب که اصلی‌ترین حرکت فرهنگی مسئولان، باور داشتن به ضرورت کار فرهنگی است، افزود: کار فرهنگی و تبلیغی یک کثرت کمی نیست و تنها وقتی با اخلاق فرد اجین شود، تأثیرگذار است.

رمضانی تصریح کرد: فردی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کند باید فردی با روحیه قوی، ظرفیت بالا، امانت‌دار، راستگو، خیرخواه و درستکار باشد و در کارها مشورت کند و فکری خلاق و پویا در همه زمینه‌ها داشته باشد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در پایان سخنان خود اخلاص، عشق و ایثار را لازمه کار فرهنگی دانست و بیان کرد: بهترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، تمسک به تعالیم انسان‌ساز قرآن کریم و اهل بیت(ع) است که باید در برنامه‌ها مد نظر قرار گیرد.

همچنین در خبر دیگری آمده است، حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به دهه کرامت گفت: دهه کرامت،‌ فرصت مغتنمی برای تببین و ترویج سبک زندگی حیات طیبه اهل بیت(ع) در بین آحاد افراد جامعه است که باید از آن بهره کافی برده شود.

وی شاخصه مهم شیعیان را ولایت‌پذیری دانست و افزود: ولایت‌پذیری تبعیت محض از امام معصوم(ع) ‌است و کسی که خود را شیعه می‌داند باید در اعمال و رفتارش سیره اهل بیت(ع) متجلی باشد.

رمضانی تصریح کرد: به فرموده امام(ره) ولایت فقیه ادامه ولایت حضرت رسول الله(ص) است و در نتیجه اطاعت از ولی فقیه زمان در غیاب امام معصوم(ع) همان حکم را دارد و هر کس از آن تخطی کند، از مسیر اصلی منحرف شده است و باید در روش و اندیشه خود تجدید نظر کند تا دچار گمراهی و انحطاط نشود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ بیان کرد: اخلاص در عمل و گفتار مهمترین عامل برای انجام دستورات الهی است و ویژگی بارز مؤمنان اخلاص در نیات،‌ گفتار و عمل است.

وی مسیر تحقق رسیدن به کمال حقیقی انسان را در این دانست که انسان باید طوری عمل کند که رضایت خداوند را به همراه داشته باشد.

رمضانی در پایان اظهار کرد: در این ایام عطر شمیم رضوی و فاطمی در کشور می‌پیچد و لطیف‌ترین علائق، مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به برادر را یادآور می‌شود.

captcha