حسن علائی، مدیر انتشارات روایت فتح، در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) درباره حضور این انتشارات در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: ما در این دوره حضور مستقل خواهیم داشت و در این راستا کاتالوگهایی را برای معرفی کتابها به زبان انگلیسی چاپ کردهایم تا بتوانیم آثار خود را به نحو مطلوب برای مخاطبان معرفی کنیم.
وی افزود: در این نمایشگاه رونمایی کتاب نداریم، چرا که فضا برای این کار وجود ندارد و از سوی دیگر نمایشگاه کتاب فرانکفورت، مهمترین نمایشگاه در زمینه صنعت نشر و فروش رایت کتاب است و در این زمینه باید در رابطه با فروش رایت کتابهای خود اقدام کنیم.
علائی درباره تفاوت حضور روایت فتح در این دوره نسبت به دورههای گذشته بیان کرد: در سال گذشته ما حضور نداشتیم و امسال بعد از یک سال وقفه حضور پیدا کنیم و از این نظر تفاوت خاصی در رابطه با نحوه حضور وجود ندارد و بیشتر ارتباط با ناشران خارجی برای ما مطرح است و اگر بتوانیم در این زمینه گامهای اساسیتری برداریم، میتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را به جهانیان معرفی کنیم.
وی در ادامه در پاسخ به اینکه با توجه به حضور روایت در سالهای گذشته در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، استقبال ناشران یا مخاطبان از کتابهای با موضوع دفاع مقدس چگونه است، اظهار کرد: مخاطبان به دو گروه مخاطبان عام و خاص تقسیم میشوند؛ مخاطبان خاص شامل مدیران و ناشرانی هستند که در زمینه جنگ کارهایی را انجام دادهاند و با این موضوع آشنایی دارند و همچنین علاقهمند هستند.
مدیر انتشارات روایت فتح تصریح کرد: دسته دیگر مخاطبان عام هستند که باید آثار برای آنها معرفی شود و از سوی دیگر با توجه به اینکه فرهنگها با هم متفاوت است و شاید آنچه برای ما ارزش است، برای آنها این گونه نباشد؛ از این رو باید بتوانیم آثار و فرهنگ خود را به درستی معرفی کنیم.
گفتنی است، شصت و ششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب فرانکفورت 8 تا 12 اکتبر(16 تا 20 مهر) در این شهر آلمان برگزار میشود.