نصب تبلیغات ضداسلامی در متروی نیویورک
کد خبر: 1451689
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

نصب تبلیغات ضداسلامی در متروی نیویورک

گروه بین‌الملل: یک گروه اسلام‌ستیز آمریکایی قصد دارد پوسترهای تبلیغاتی ضداسلامی در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌های شهری نیویورک نصب کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه گاردین، «پاملا گلر» رئیس گروه تندروی «ابتکار آمریکایی دفاع از آزادی» (AMDI) مبلغ صدهزار دلار برای این منظور پرداخت کرده و قرار است این پوسترها از دوشنبه هفته در معرض دید  شهروندان نیویورک قرار گیرند.
یکی از پوسترهای طراحی شده توسط این گروه جیمز فالی، روزنامه‌نگار آمریکایی که توسط گروه تروریستی داعش کشته شد، را نشان می‌دهد و در کنار آن متنی آمده که اسلام را دین خشونت معرفی می‌کند. 
این گروه در سال 2012 نیز پوسترها و آگهی‌های تبلیغاتی با مضامین ضداسلامی در ایستگاه‌های متروی نیویورک نصب کرده بود که جنجال زیادی را برانگیخت.
در یکی از این آگهی‌ها با توصیف مسلمان به عنوان قومی غیرمتمدن، آمده بود: «در هر نبردی میان انسان‌های متمدن و وحشی‌ها، از انسان‌های متمدن حمایت کنید. از اسرائیل دفاع کنید. جهاد را شکست دهید.»
البته در آن سال اداره حمل و نقل شهر نیویورک ابتدا با نصب این آگهی‌ها مخالفت کرد، اما با شکایت گلر، دادگاهی در منهتن جلوگیری از نصب این آگهی‌ها را نقض حقوق شهروندی این گروه دانست. 
مسلمانان آمریکا معتقدند نصب این پوسترها و اقداماتی از این دست به روند فزاینده اسلام‌هراسی در این کشور دامن خواهد زد.
براساس برخی گزارش‌ها، حملات اسلام‌هراسانه علیه مسلمانان تنها طی یک‌سال گذشته بیش از 140 درصد رشد داشته است.

captcha