شهدا و ایثارگران معجزه دین را به عالمیان نشان دادند/ غفلت در آموزش قرآن به کودکان
کد خبر: 1454039
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
خطیب جمعه تهران:

شهدا و ایثارگران معجزه دین را به عالمیان نشان دادند/ غفلت در آموزش قرآن به کودکان

گروه سیاسی: حجت‎الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا، ایثارگران و آزادگان در این مدت معجزه دین را به عالمیان نشان دادند

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)،‌ حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امروز، 4 مهرماه در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به سلامتی و بهبودی رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان محبوب ترین چهره بعد از امام زمان(عج) در عصر ماست و خداوند بر ما منت گذاشت که هم درد و هم درمان از اوست.
وی با بیان اینکه گاه این نوع دردها، شیرینی هایی به همراه دارد، اظهار کرد: خداوند در این فرصت بار دیگر جهان بشریت را متوجه پدیده نویی کرد که با حدوث انقلاب محقق شد و آن ارتباط عمیق امامت و امت است؛ در همه جای جهان شخص اول مملکت دارد اما امامت و رهبری یک امر قراردادی متکی به دوره انتخابات و صندوق ها نیست؛ بلکه یک نوع هماهنگی وجودی و سنخیت، نوعی دلبری و دلدادگی، جذبه و انجذاب و عشق و عاشقی است
صدیقی با اشاره به خیل عواطف و احساسات نسبت به رهبر معظم انقلاب در طول بیماری ایشان گفت: خودشان فرمودند نسبت به این عواطف احساس سنگینی می کنند؛ این عواطف سرشار و موج محبت هایی که به سوی ایشان سرازیر شد، باعث شد که دوش خود را زیر باز این محبت ها و بدهکار همه بدانند.
وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا، ایثارگران و آزادگان در این مدت معجزه دین را به عالمیان نشان دادند و پیروزی خون و مقاومت و صبر و ولایتمداری را بر اهریمن مادیت و سلاح های مخرب بنیان کن نشان دادند و ثابت کردند با ایمان و اعتقاد و ولایتمداری می توان به هر مشکلی پیروز شد و موانع را از سر راه برداشت.
امام جمعه موقت تهران همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید هشدار می دهم که از مهد کودک ها غفلت نکنیم که غفلت در این مورد آثار و خسارت هایی برای آینده خواهد داشت؛ منظره های غفلت آور و بازدارنده در خانه صاف دل کودکان نقاشی می شود و تا آخر همراه او خواهد بود؛ چرا که تصاویر در دوران کودکی مثل نوشتن روی سنگ است و پاک نمی شود.
وی تصریح کرد: آوای قرآن و مطالب خوب و پاکیزه و راستگویی در مقطع حساس کودکی غفلت شده است؛‌ لازم است جریان جبهه و دفاع مقدس را به زبان کودکی، دبستانی، راهنمایی، دبیرستانی و دانشگاهی بازگو کنیم و هنرمندان به جای اینکه لجن غرب را به تصویر بکشند و افکار را به تاریکی و ظلمت بشکند، هنرمند واقعی باشند و هنری که افرادی همچون بهنام محمدی ها و حسین فهمیده ها را تماشا کنند و حماسه هنر بیافرینند.
خطیب جمعه تهران با تأکید بر اینکه باید در فیلم ها و تئاترها جبهه احیا شود، گفت: در مقطعی که در مورد جبهه و دفاع مقدس دست به قلم برده شده، پرمشتری ترین کالا ثبت شده که هیچ کالایی در جبهه ادب و فرهنگ و هنر به اندازه انعکاس هنر جبهه و مردان مرد آن روزگار اثرگذار و پرمشتری و جذاب نبوده است.
وی ادامه داد: باید این مسئله استحصال شود؛ نه برای نسل ما بلکه برای نسل های آینده و برای توسعه مقاومت ها و ساختن فرهنگ استکبارستیری و خودباوری و توسل و توجه به خدا و بودن زیر پرچم توحید و ولایت این مسئله لازم است؛ چنین فرهنگی سرمایه و اقتدار و عزت و بالندگی و نجات از انحطاط و اسارت هاست.
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: با شعور بسیار بالایی که مردم ما دارند هر نابسامانی را در فضای ایمانی به سامان می رسانند و آنچنان اقتدار و صلابتی به رؤسای جمهور می دهند که هم چهره کریه استکبار و ظلمی که دنیای استکبار به ملت های مستقل روا می دارند و عنادی که با اسلام و ایران دارند را افشاگری می کنند و هم پیام مقاومت و ایستادگی را در پهنه جهان منعکس می کنند.
وی با تأکید بر اینکه در مسئله هسته ای مواضع ایران غیر قابل تغییر است، اظهار کرد: مذاکره نشاندهنده منطقی بودن ما و اتمام حجتی با دنیاست و جز روشنگری ثمره دیگری ندارد؛ چرا که طرف مقابل غیر قابل اعتماد، عهد شکن و مستکبر است و طرف های خود را باور ندارد؛ بنابراین تنها جواب چنین جرثومه قانون شکنی مقاومت است.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: در مسئله هسته ای خطوط قرمز باید رعایت شود؛ ادامه غنی سازی نیاز ماست و نباید نیاز ما را دشمن تعیین کند؛ ما خودمان برای خودمان در چارچوب قوانین دینی و بین المللی تصمیم می گیریم.
وی تصریح کرد: باید این خطوط رعایت شود و مطمئن باشید همانطور که در جنگ ثابت کردید مقاومت اعجاز می کند و پیروزی قطعی را به همراه دارد، در این عرصه نیز عجله نکنید، آینده از آن شماست و بشریت در انتظار مدیریت و نجات بخشی شماست.
پیروزی انقلابیون یمن موضوع دیگری بود که حجت الاسلام صدیقی به آن پرداخت و خطاب به انقلابیون این سرزمین گفت: این آغاز پیروزی شماست و در اول راه هستید؛ شما رقیب دارید چرا که برای برخی کشورهای همسایه سنگین بود که دولت عقب نشینی کند.
امام جمعه موقت تهران افزود: حال که در موقعیت اوج قرار گرفتید، مقاومت را رها نکنید و مدیریت کنید و آینده نگر باشید و طرح و برنامه برای آینده داشت باشید که هم فریب نخورید و هم غافل نباشید.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، به بخش دیگری از سخنان خود در مورد رمزهای نماز پرداخت و با اشاره به مسئله حمد گفت: امام (ره) معتقد بودند که نگاه ما به عالم باید نظر اسمی باشد؛ اسم نشانه، علامت و آیینه است.
خطیب جمعه تهران گفت: در این صورت انسان هر چه می بیند از خدا می بیند و چون همه چیز از اوست و یادآور و نشانه اوست انسان همه چیز را جمیل می بیند؛ وقتی انسان خود را در دریای جلوه های خدا می بیند در مقام ستایش برمی آییم.
وی خاطرنشان کرد: نکته ای که علامه طباطبایی و مفسران دیگر از جمله قاضی سعید قمی مطرح کردند این است که «الرحمن الرحیم» در سوره فاتحه الکتاب تکرار نشده است؛ «الرحمن الرحیم» ابتدای این سوره، رحمانیت و رحیمیت ذاتی حق تعالی است و «الرحمن الرحیم» دوم بُعد صفات فعلی حق تعالی است و چون خداوند رب العالمین است ربوبیتش اقتضاء می کند که سفره رحمتش را گسترده کند و رحمتش را استمرار بخشد.
صدیقی با بیان اینکه در حمد اسرار زیادی است، گفت: در صحیفه سجادیه امام زین العابدین(ع) دعایی در مورد حمد است که برخی از اسرار حمد را مطرح می کند که در عوالم باطن چه آثار و برکاتی برای حامد قرار داده شده است.
وی با تأکید بر اینکه حمد موجب جذب رحمت الهی می شود، اظهار کرد: در روایتی آمده است که وقتی حضرت آدم آفریده شد، ابتدا جسمش پرداخته شد و اولین بارقه حیات عطسه ای بود که آدم ابوالبشر پس از آن گفت «الحمدالله» و خداوند در پاسخ فرمود «رحمک الله»؛ این روایت نشان می دهد که اولین چیزی که برای انسان منظور شده، کلید حمد است.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: انسان حامد، مثبت نگر است و همه چیز را جمیل و رحمت می بیند لذا برای او همه چیز حمد دارد؛ کسی که خدا را باور کرده، می داند خداوند رحمان و رحیم هر چه برای ما ارزانی می دارد جلوه های رحمانیت و رحیمیت است؛ هرچند در ابتدا برای ما این مسئله مشخص نشود.

captcha