توسعه فرهنگی کشور در گروی مصرف فرهنگی مردم جامعه است
کد خبر: 1455425
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی:

توسعه فرهنگی کشور در گروی مصرف فرهنگی مردم جامعه است

گروه هنر: صالحی امیری با بیان اینکه بدون مصرف فرهنگی، توسعه فرهنگی معنا ندارد، مهمترین و بارزترین جلوه مصرف فرهنگی را مطالعه و کتاب‌خوانی عنوان کرد که باعث تعالی روح، جان و روان آدمی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، رضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی امروز، هفتم مهر در مراسم گشایش نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با بیان اینکه شهر تبریز با توجه به پیشینه تاریخی و مذهبی خود توانایی تبدیل شدن به قطب فرهنگی کشور را دارد، اظهار کرد: برآنیم که با اخذ تدابیر مناسب و تمهیدات پیش‌بینی شده برنامه‌ریزی‌‎های لازم را جهت نیل به این هدف اجرایی کنیم.
وی از زیست اخلاقی و زندگی براصول اخلاقیات به عنوان مهمترین نیاز جامعه امروز یاد کرد و افزود: تنها راه رسیدن به این نوع از سبک زندگی، مأنوس شدن با کتاب است.
صالحی امیری پائین بودن مصرف فرهنگی را در جامعه معظلی بزرگ برشمرد و خاطرنشان کرد: بدون مصرف فرهنگی، توسعه فرهنگی معنا ندارد و مهمترین و بارزترین جلوه مصرف فرهنگی مطالعه و کتاب‌خوانی است که باعث تعالی روح، جان و روان آدمی می‌شود.
مشاور رئیس جمهور با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگی جوهر توسعه است، گفت: ریشه همه چالش‌های امروز جامعه از جمله مشکلات اقتصادی، گرانی و تورم عدم توسعه فرهنگی است؛ لذا تمام آحاد جامعه باید مشارکت کنند تا با افزایش مصرف فرهنگی و ارتقای فرهنگ عمومی، زیست اخلاقی به محور زندگی مردم تبدیل شود.
یادآور می‌شود، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با 210 هزار عنوان و دو میلیون جلد کتاب، با حضور 800  ناشر داخلی و 120 ناشر خارجی از 42 کشور از هفتم تا سیزدهم مهرماه جاری در تبریز برگزار می‎شود.

captcha