شاخه‌های گل مزین به سخنان پیامبران الهی در آمریکا توزیع‌شد
کد خبر: 1459926
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
با هدف ترویج پیام صلح ادیان؛

شاخه‌های گل مزین به سخنان پیامبران الهی در آمریکا توزیع‌شد

گروه بین‌الملل: گروهی از مسلمانان در شهر «بوفالو» در ایالت نیویورک آمریکا به اهدای شاخه‌های گل مزین به سخنان ارزشمند پیامبران ادیان ابراهیمی در میان مردم اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Buffalo News»، دکتر صمد خان، از اعضای سازمان مسلمانان شهر بوفالو(WNY) گفت: هدف از این اقدام گسترش گفت‌وگوی بین‌ادیان و ایجاد فضایی برای گردهم آمدن پیروان ادیان مختلف به بهانه یک شاخه گل است.

وی افزود: گل آفریده‌‌ای است که انسان آن را می‌ستاید، اهدای گل، کار ساده‌ای است اما یک نشانه جهانی برای عشق و همدلی است. مسیحیت، یهودیت و اسلام نیز بر گسترش عشق، همدلی و صلح تأکید دارند.

صمد خان به همراه گروهی از مسلمانان روز یکشنبه در مدت 2 ساعت، 300 شاخه گل را میان مردم تقسیم کردند. این اقدام که با مناسبت شکرگزاری آمریکایی‌ها مصادف شد، مورد استقبال مردم قرار گرفت.

این دومین باری است که مسلمانان شهر بوفالو این برنامه‌ دو روزه را برگزار می‌کنند.

فیضان حق، بنیانگذار سازمان مسلمانان شهر بوفالو که در حال حاضر 15 هزار عضو دارد، می‌گوید: این برنامه راهکاری خلاقانه برای ترویج پیام حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) در باب زندگی دوستانه و مسالمت‌آمیز میان فرهنگ‌ها و نظام‌های اعتقادی مختلف است.

این برنامه سال گذشته تنها بر معرفی سخنان پیامبر اکرم(ص) متمرکز بود اما امسال آموزه‌های دیگر پیامبران نیز به آن اضافه شد.

اعلام مخالفت با جنایات گروه تروریستی داعش و محکومیت آن از سوی اسلام از دیگر اهداف برگزاری این برنامه بود.

captcha