آشنایی با قرآن جوانان را از افتادن در دام شیاطین حفظ می‌کند
کد خبر: 1462481
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

آشنایی با قرآن جوانان را از افتادن در دام شیاطین حفظ می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر موسسه پیرون آل‌یاسین ارومیه گفت: هدف از اجرای برنامه‌ها در این موسسه جذب جوانان و مانع از افتادن جوانان ایرانی به دام دشمنان شیطان صفت است.

زیبا محمدپوری نعیم، مدیر موسسه پیروان آل‌یاسین ارومیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آذربایجان غربی اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه‌ها در این موسسه جذب جوانان به این مراکز مذهبی است تا با استفاده از آشنایی جوانان با علوم و مسایل اسلامی مانع از گرایش آنان به فرهنگ مبتذل غربی شد.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام سعی دارند دین جوانان را از بین ببرند و نسبت به اصول اعتقادی خویش بی‌تفاوت سازند که در این راستا نقش‌آفرینی مراکز قرآنی درجهت مقابله با تهاجمات فرهنگی ضرورت دارد و ما در ضمن آموزش علوم قرآنی، جوانان را با مسایل دینی و احکام اسلامی آشنا کرده و کردار اخلاقی را که در دین اسلام مورد قبول و پذیرش است معرفی می‌کنیم.

محمد‌پوری نعیم، اظهار کرد: قرآن کریم سرشار از دستورات سازنده زندگی است که اگر جوانان ما با این دستورات آشنایی دقیقی داشته باشند زندگی سالمی را برای خود و خانواد‌هایشان فراهم می‌کنند.

وی به برنامه‌هایی که در این موسسه اجرا می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: از برنامه‌های دیگری که در این موسسه اجرا می‌شود برگزاری همایش، اردوهای تفریحی و زیارتی و برنامه بازدید از خانه‌های سالمندان با هدف آشنا ساختن جوانان با این مراکز و اهمیت دادن آن‌ها به مسأله احترام به پدر و مادر و نگه‌داری از ایشان در وقت پیری و ناتوانی ایشان، انجام می‌شود.

محمدپوری‌نعیم، به ارزش یتیم‌پروری در اسلام اشاره کرد و ادامه داد: اگر جوانان کشور ما با مراکز بهزیستی آشنا شوند و هر یک در آینده بتوانند از چند نفر از کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست در استان حمایت کنند گامی موثر در این زمینه خواهد بود.

وی افزود: گرفتن از دست یتیمان شیوه امام علی(ع) است و ما باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم تا هیچ یتیمی در کشورمان بی‌سرپرست نماند.

محمد‌پوری نعیم، استفاده از استادان برجسته را شیوه کاری خود معرفی کرد و گفت: برنامه‌های آموزشی روخوانی و روانخوانی، تجوید و مفاهیم، صوت و لحن و حفظ قرآن با استفاده از استادان برجسته‌ای در این موسسه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: موسسه پیروان آل‌یاسین در نقاط مختلف شهر شعبه دارد و آماده پذیرش جوانانی است که علاقه عضویت در این موسسه را دارند.

مدیر موسسه پیروان آل‌یاسین ارومیه، به دیگر برنامه‌هایی که در این موسسه اجرا می‌شود اشاره کرد و افزود: در کنار آموزش قرآن و علوم دینی آموزشهای هنری از قبیل آموزش خیاطی، گلدوزی و آشپزی نیز در این موسسه اجرا می‌شود.

captcha