شعار‌های حسینی، تبیین‌گر راه رستگاری است
کد خبر: 1463231
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰

شعار‌های حسینی، تبیین‌گر راه رستگاری است

گروه اجتماعی: امام جمعه ماکو گفت: شعار‌های حسینی، تبیین‌گر راه رستگاری و سعادت بشری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو امروز 25 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اهمیت و حساسیت قیام امام حسین(ع)، افزود: مومنین مسلمان با الگو قرار دادن شعار‌های حسینی در حرکات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خویش می‌توانند راه رستگاری و سعادت دنیوی و اخروی را بیابند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان و نخست وزیر عراق، ادامه داد: مسلمانان باید با اتکا به منابعی نظیر هوش و استعداد، همت برجسته برای مطالعات و حوصله و پی گیری و مداومت برای مثمر واقع شدن کار‌ها از جوانان  و نخبگان ایرانی کشور استفاده کنند و سهم و جایگاه نخبگان همواره بر منایع مالی و زیر‌زمینی پیشی داشته باشد.

حجت‌الاسلام رنجبری، شهید چمران و شهریاری را از نخبگان و شهیدان راه اسلام دانست و اظهار کرد: از هوش و دانش جوانان و نخبگان ایرانی باید در راه خدا و بندگان خدا برای توسعه و آبادانی مملکت و سعادت و خوشنودی پیامبر اکرم(ص) استفاده کنیم تا پایدار و مورد لطف و رحمت الهی قرار بگیریم و گمراه نشویم.

وی بیان کرد: وضعیت فعلی منطقه خاورمیانه به ویژه عراق نتیجه سیاست‌های غیر مسئولانه قدرت‌های فرامرزی و برخی کشور‌های منطقه است، در حالی که مات و دولت عراق قادر به حل مشکلات کشور خویش هستند و ایران_ اسلامی نیز با هدف کمک و دفاع از حققوق این کشور همواره در کنار ملت و دولت عراق است.

حجت‌الاسلام رنجبری به آغاز دهه محرم اشاره کرد و گفت: اولین هفته ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که محرم ماه برکات، زنده نگاه داشتن اسلام، ماه بقای مذهب شیعه و ماه عزای حسینی است، امام حسین(ع) با خون خویش این ماه و دین اسلام را بیمه کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های نو ظهور در بحث عزاداری افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر عزاداری‌ها در خیابان‌ها همراه با پر رنگ شدن نقش ابزار‌های موسیقی، مبالغه در برخی اشعار و رقابت‌های بی مورد برپا می‌شود که نیاز به پرهیز و نظارت دارند، در این ایام بحث باید بر محور مسجد، روحانی، اندوه قلبی و شهور باشد و مجالس عزاداری حسینی با بصیرت‌افزایی دینی همراه باشد.

حجت‌الاسلام رنجبری، مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی را از فقیان پارسا دانست و گفت: زمانی که چنین عالمانی از میان جمع ما می‌روند، جای خالی ایشان پر نمی‌شود و از ویژگی‌های بارز این عالم ارجمند، ایستادگی در راه حق، شجاعت، صراحت، آزادگی از بند‌های دنیوی و تقویت نیروی مجتهد و متخصص دینی است.

امام جمعه ماکو افزود: در طول سال‌ها، انقلاب اسلامی 36 هزار دانش‌آموز شهید را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران کرده است که شهید محمد حسین فهمیده، دانش‌آموز 13 ساله بسیجی از جمله این عزیزان است، شهید فهمیده همانند دیگر شهیدان راه انقلاب و آزادی جزو الگو‌های برتر برای راه سعادت سایر انسان‌ها است.

captcha