کد خبر: 1463671
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶

۷۰ درصد موقوفات قم دارای نیت روضه‌خوانی است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: ۷۰ درصد موقوفات این استان دارای نیت روضه‌خوانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اجرای طرح ملی لبیک یا حسین در سراسر کشور از سوی سازمان اوقاف اظهار کرد: به همین منظور برپایی تجمع در آستان مقدس امامزاده شاه ابراهیم(ع) در قالب طرح ملی «لبیک یا حسین» تدارک دیده شده است.
وی افزود: این مراسم در ساعت 16 دومین روز محرم و با حضور هیئت‌های مذهبی و مسئولان اوقاف برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مراسم برافراشتن پرچم حرم حضرت ابوالفضل(ع) بر فراز گنبد امامزاده شاه سید علی(ع) هم برگزار خواهد شد گفت: امامزاده شاه سید علی(ع) نوه قمر بنی هاشم(ع) هستند به همین دلیل در نخستین شب ماه محرم بعد از نماز مغرب و عشا ساعت 18.30 شاهد برگزاری این مراسم خواهیم بود.
وی در مورد وقف‌های مربوط به مراسم حسینی خاطرنشان کرد: 70 درصد وقف‌های موجود در قم مربوط به برپایی مجالس اهل بیت(ع) هستند.

captcha