برگزاری مرحله نهایی جشنواره «الحافظون» در اواخر آبان/ احیای قرآن در شب عاشورا
کد خبر: 1466374
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
قربانی خبر داد:

برگزاری مرحله نهایی جشنواره «الحافظون» در اواخر آبان/ احیای قرآن در شب عاشورا

گروه فعالیت‎های قرآنی: مرحله نهایی دومین جشنواره قرآنی «الحافظون»، اواخر آبان‎ماه و با حضور ۵۰۰ شرکت‎کننده برگزار خواهد شد.

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری مرحله نهایی دومین دوره جشنواره قرآنی «الحافظون» در اواخر آبان ماه، گفت: مراحل مقدماتی این مسابقات در نواحی مختلف برگزار شده است و تنها تعداد معدودی از نواحی مرحله نیمه نهایی این مسابقات را برگزار نکرده‌اند.

حضور 500 نفر در مرحله نهایی جشنواره الحافظون
وی افزود: بر همین اساس و پس از پایان یافتن مرحله نیمه نهایی در سطح نواحی مختلف، مرحله نهایی با حضور بیش از 500 برگزیده در رشته‌های مختلف و در روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 آبان ماه برگزار می‌شود.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تصریح کرد: این مسابقات در سه مقطع سنی زیر هشت سال، هشت تا 15 سال و 16 سال به بالا و در دو روز برگزار می‌شود که روز اول ویژه بانوان و روز دوم نیز ویژه آقایان خواهد بود.

حسینیه الزهرا(س) پادگان ولیعصر میزبان مرحله نهایی
قربانی با بیان اینکه این مسابقات در حسینیه حضرت زهرا(س) پادگان ولیعصر برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز مرحله نیمه نهایی در برخی نواحی و مناطق برگزار نشده است تا کنون از تعداد نهایی شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات آماری به دست نیامده است و امیدواریم در روزهای آینده این آمار به صورت رسمی اعلام شود.

احیای قرآنی شب عاشورا توسط بسیجیان
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در ادامه این گفت‌وگو به احیای سنت قرائت قرآن در شب عاشورا اشاره و بیان کرد: امام حسین(ع) در جنگ با دشمنان یک روز مهلتی که از دشمن گرفتند برای این بود که نماز و قرائت قرآن کریم را برپا دارند. در واقع ایشان شب عاشورا شب که شب احیای تلاوت قرآن کریم و اقامه نماز است را احیا داشتند.
وی افزود: به تأسی از حضرت سیدالشهدا(ع) بسیجیان تهران بزرگ نیز به پیشنهاد سازمان قرآن و عترت تهران بزرگ در این شب به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید خواهند پرداخت. در این طرح علاوه بر تلاوت آیات مختلف قرآن کریم سوره مبارکه فجر که منتسب به امام حسین(ع) به صورت جمعی تلاوت خواهد شد.
قربانی در ادامه در پاسخ به این سؤال که این طرح به صورت حضوری است یا غیرحضوری، گفت: در این طرح بسیجیان متقاضی در هیئات و حسینیه‌ها و حتی در منازل به تلاوت قرآن خواهند پرداخت. در این طرح هر بسیجی در هر مکانی خود را ملزم به تلاوت قرآن کریم خواهد دانست.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یوسف آقایی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۸/۱۳ - ۱۱:۳۱
0
0
باسلام و عرض تسلیت؛بسیار ایده خوب و عالی هست چرا که اهل بیت(علیهم السلام) با قرآن باید در کنار هم باشند همانطور که پیامبر(صلی الله)فرمودند:مادامی که به قرآن و اهل بیت(علیهم السلام)تمسک جویید هرگز گمراه نمیشوید.موفق باشید،التماس دعا،یاعلی مدد.
captcha