توليد نرم‌افزار‌های آموزشی نغمه‌های وحی برای نخستين‌بار در مشهد
کد خبر: 1482627
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۵
فعالیت‌های قرآنی سال 84 (12)

توليد نرم‌افزار‌های آموزشی نغمه‌های وحی برای نخستين‌بار در مشهد

گروه فعاليت‌های قرآنی: نوار‌ها و كتاب‌های آموزشی نغمه‌های وحی با به‌كارگيری آهنگ‌هايی در زمينه تلاوت قرآن برای نخستين‌بار در نيمه دوم سال 84 توسط جامعه قاريان قرآن مشهد توليد شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، «حميد غلامی» مسئول روابط عمومی جامعه قاريان قرآن مشهد با بيان اين مطلب در خصوص فعاليت‌های اين مركز در طول سال 84 اظهار كرد: در نيمه دوم سال 84 سه مجموعه آموزش قرآن همراه با كتاب و نوار شامل نغمه وحی يك و دو و تجويد قرآن شامل دو نوار و كتاب توسط جمعی از اعضای اين مركز طراحی و توليد شد، كه در اين مجموعه آهنگ‌های كه تاكنون حتی بسياری از قاريان مصری هم در تلاوت قرآن به كار نبرده‌اند، گردآوری شده است.
وی افزود: برای تهيه اين مجموعه، بسياری از استادان و قاريان ممتاز كشور به مدت يك سال فعاليت كرده‌اند كه در نوع خود برای نخستين‌بار اين اتفاق رخ داده است.
غلامی تصريح كرد: در زمينه مجموعه نغمه وحی يك و دو دكتر "جواد مسگری" و در مجموعه تجويد شامل مخارج و صفات حروف "جواد سادات فاطمی" تلاش‌های بسياری را انجام داده‌اند كه اين مجموعه با همكاری آنها توليد شد.
مسئول روابط عمومی جامعه قاريان قرآن مشهد اظهاركرد: تاكنون اين مجموعه برای استفاده در اختيار موسسه فرهنگی_قرآنی ثامن‌الائمه (ع) اصفهان و سازمان دارالقرآن الكريم قرار گرفته و در چندين مسابقه قرآنی از اين مجموعه بهره گرفته شده است.
وی به ديگر فعاليت‌های جامعه قاريان قرآن مشهد و مراكز وابسته به آن در طول سال 84 اشاره كرد و يادآورشد: نزديك به 700 دانشجو در مركز تربيت مدرس قرآن مشهد سال گذشته در حال تحصيل بودند كه با پايان سال تحصيلی 84_85 به 80 گواهينامه پايان دوره اعطاء خواهدشد.
حميد غلامی برگزرای كلاس های قرآنی در مهد كودك فاطمه الزهراء (س) را يكی ديگر از فعاليت ها و برنامه ئهای مراكز وابسته به جامعه قاريان قرآن مشهد ذكركردو گفت: در اين مهد كودك هفت كلاس در نوبت صبح و سه كلاس در نوبت بعد‌از‌ظهر با استفاده از 12 مربی داير شد كه كار عمده و اصلی اين مركز به حفظ قرآن، مفاهيم و نكات اخلاقی برگرفته از كلام وحی اختصاص يافت.
وی افزود: در شش ماهه دوم سال 84 خردسالان شركت‌كننده در كلاس‌های اين مهد كودك موفق به حفظ 20 سوره كوتاه قرآن و 20 حديث در زمينه نكات اخلاقی شدند.
captcha