«امير فقط علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)» به بازار كتاب مصر آمد
کد خبر: 1488592
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۲

«امير فقط علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)» به بازار كتاب مصر آمد

گروه بين‌الملل: آخرين كتاب «خليل عبد الكريم» محقق اسلامی مصر با عنوان كتاب « امير فقط علی‌بن‌ابی‌طالب(ع ) » توسط موسسه نشر عربی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، كتاب« امير فقط علی‌بن‌ابی‌طالب(ع ) » كه آخرين نوشته « خليل عبد‌الكريم » محقق اسلامی فقيد مصر است، به ناگفته های عقايد و برداشت‌های دينی عصر آن حضرت در زمان دعوت به اسلام می‌پردازد كه پيش از اين ديگران به بحث درباره آن نپرداخته بودند.
موسسه نشرعربی مصر كه سعی دارد آرا و نظرات مولف را به انتشار برساند به زودی آخرين نوشته خليل عبد الكريم را درمجله « كشكول » به طور پيوسته منتشر می‌كند.
اولين كتاب وی با نام « ريشه‌های تاريخ درشريعت اسلامی » با پرداختن به وقايعی اسلامی متناسب با تغييرات زندگی با استقبال بی نظيری روبه رو شد تا جايی ‌كه 11 محقق با استناد به اين كتاب و كتاب‌های مشابه آن در عرصه دين- كه موسسه‌های دينی آن‌ها را به رسميت ميشناسند- به بررسی جوانب مختلف زندگی اسلامی پرداخته‌اند.
اين محقق مصری بيش از 13 كتاب را در حوزه انديشه دينی نگاشته است و كتاب «امير فقط علی بن ابی طالب (ع) » آخرين نوشته وی به شمار می‌رود.
خليل عبد الكريم در دانشگاه الازهر، فقه و الهيات اسلامی را به پايان رساند و پس از آن در رشته حقوق مشغول به تحصيل شد و به عنوان وكيل شروع به فعاليت كرد.
وی دو روز پيش از رسيدن به سن 73 سالگی در يكی از روستاهای اسوان در مصر درگذشت.
captcha