هشدار رئيس انستيتوى حقوق بشر آلمان از افزايش خشونت بر ضد مسلمانان
کد خبر: 1583253
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۰

هشدار رئيس انستيتوى حقوق بشر آلمان از افزايش خشونت بر ضد مسلمانان

گروه بين‌الملل: «هاينر بيلفلد» رئيس انستيتوی دفاع از حقوق بشر آلمان، ضمن هشدار نسبت به اقدامات دستگاه‌های امنيتی اين كشور مبنی بر افزايش خشونت برضد مسلمانان، از قراردادن تازه‌مسلمانان در ليست كنترل ويژه انتقادكرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری اسلامی عربستان، هاينر بيلفلد در مصاحبه مطبوعاتی كه روز گذشته، 27 شهريورماه با حضور «باربرا لوخبيلر» مسئول بخش آلمان سازمان عفو بين‌الملل در برلين برگزارشد، اعلام‌كرد: قراردادن تازه مسلمانان آلمان در ليست كنترل و نظارت ويژه از سوی دستگاه‌های امنيتی اين كشور، باعث منزوی‌شدن مسلمانان و عدم تركيب آن‌ها در جامعه آلمان می‌شود.
وی با اشاره به تلاش دستگاه‌های امنيتی آلمان برای گرايش مجدد مسلمانان به دين مسيحيت كه ناقض حقوق بشر و مخالف با قانون آزادی اعتقاد و اديان آلمان است، گفت: نسبت‌دادن دين اسلام و پيروان آن به تروريسم در جوامع غربی، باعث به وجود‌آمدن جنگ‌های صليبی جديد در اروپا می‌شود.
هاينر يبلفلد تأكيدكرد: متأسفانه سياستمداران جوامع غربی به بهانه مبارزه با تروريست، مقدسات دينی مسلمانان را هدف قرارمی‌دهند و احساسات دينی آن‌‌ها را جريحه‌دار‌می‌كنند.
از سوی ديگر، باربرا لوخبيلر مسئول بخش آلمان سازمان عفو بين‌الملل در اين مصاحبه مطبوعاتی تصريح‌كرد: متأسفانه در ماه‌های اخير اقدامات تبعيض‌نژادی و نژادپرستی بر ضد مسلمانان افزايش يافته‌است.
وی افزود: مسلمانان و مسيحيان بايد با مشاركت در گفت‌وگوهای مشترك، از درگيری و تفرقه خودداری و برای برقراری صلح و تفاهم در جوامع اروپايی تلاش‌كنند.
مسئول بخش آلمان سازمان عفو بين‌الملل در پايان گفت: قراردادن تازه‌مسلمانان در ليست كنترل و نظارت ويژه از سوی دستگاه‌های امنيتی آلمان، اقدامی نادرست و بيانگر بازگشت به تفكر قرون وسطايی است.
captcha