حضور مسلمانان دانمارك در انتخابات؛ پاسخی كوبنده به حزب راست‌گرا
کد خبر: 1596118
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۸

حضور مسلمانان دانمارك در انتخابات؛ پاسخی كوبنده به حزب راست‌گرا

گروه بين‌الملل: مسلمانان دانمارك در واكنش به توهين حزب ملی راست‌گرای اين كشور به ساحت مقدس نبی‌اكرم(ص) برای پيشبرد اهداف تبليغاتی خود، اعلام‌كردند با حضور در اين انتخابات و رأی‌دادن به احزاب ميانه‌رو، تلاش حزب راست‌گرا برای ترويج اسلام‌هراسی در دانمارك را به شكست‌خواهندكشاند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی اسلام‌آن‌لاين، «عبدالله وحيد پدرسن»، امام جماعت يكی از مساجد كپنهاك دراين‌باره گفت: رأی‌دهندگان مسلمان ضمن محكوم‌كردن اقدام توهين‌آميز حزب ملی، با رأی‌دادن به احزاب‌ ميانه‌روی دانمارك تبليغات حزب ملی برای ترويج اسلام‌هراسی در اين كشور را نقش‌ بر‌آب خواهند‌كرد.
«قصيم سيد احمد»، سخنگوی سازمان وقف اسلامی دانمارك نيز هدف حزب ملی راست‌گرای اين كشور را برای ترويج اسلام‌هراسی در دانمارك رسيدن به مقاصد سياسی عنوان‌كرد.
حزب ملی راستگرای دانمارك، در اقدامی توهين‌آميز با چاپ تصاويری از پيامبر(ص) به‌عنوان حربه‌ای در تبليغات انتخابات پارلمانی، بار ‌ديگر خشم و اعتراض شديد مسلمانان را برانگيختند و برای اين كار نيز از كاريكاتور موهنی كه دوسال پيش توسط روزنامه‌ی دانماركی «جيلاند پوستن» منتشرشد، استفاده‌كردند.
يادآوری‌می‌شود، مسلمانان بيش از 200هزار نفر از جمعيت 5.4 مليلون نفری دانمارك را تشكيل‌می‌دهند.
captcha