رييس مجلس جنوب لبنان: شهيد چمران حلقه اتصال امام خمينی و امام موسی صدر بود
کد خبر: 1663079
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۹

رييس مجلس جنوب لبنان: شهيد چمران حلقه اتصال امام خمينی و امام موسی صدر بود

گروه بين‌الملل: «مرحوم شهيد چمران» حلقه اتصال دو امام بزرگوار «امام خمينی(ره)» و امام «موسی صدر» رهبر محرومين لبنان بود كه می‌توان آن دو را امامان و رهبران وحدت ملی ناميد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، «قبلان قبلان» رييس مجلس جنوب لبنان و عضو هيئت رييسه جنبش امل لبنان شام‌گاه دوشنبه سوم تيرماه در مراسم سالگرد شهادت دكتر چمران در تالار دانشجوی تهران با اشاره به اين‌كه شهيد چمران پژواك اين گفته معروف «اسراييل شر مطلق و تعامل با آن حرام است» افزود: در ركاب او بود كه رهبران بزرگ مقاومت تربيت شدند.
قبلان ادامه‌داد: رهبرانی چون «محمد سعد»، «خليل جرادی»، «بلال فحص»، «موسی بداح»، «علی عباس»، «راغب حرب» و «سيد عباس موسوی» همگی پيروان روحی و معنوی شيهيد چمران در سرزمين پيروزی بودند.
رييس مجلس جنوب لبنان در ادامه سخنانش با تأكيد بر اين‌كه امام موسی صدر يار شهيد چمران و امام وطن و ملت بود، گفت: امام موسی صدر رهبری برای تمامی طوايف و مذاهب مختلف بود.
عضو هيئت رييسه جنبش امل لبنان با اشاره به سخن مشهور امام موسی صدر مبنی بر اين‌كه «اگر اسراييل سرزمين ما را اشغال‌كند، لباس روحانيت را از تن خود در می‌آورم و لباس رزم برتن می‌كنم» خاطر‌نشان كرد: امام موسی صدر امام پيروزی بود و اميدواريم كه خداوند متعال ايشان را برای ما بازگرداند.
قبلان با اشاره به تعامل مدبرانه امام موسی صدر و شهيد چمران تأكيدكرد: شهيد چمران بين قری و قصبات لبنان در رفت و آمد و در خط مقدم جبهه با مجاهدان مأنوس بود و در كمين‌ها و مدارس توصيه‌های لازم را به مبازران می‌داد و سفارش‌ها و توصيه‌های برادر و همراه خود امام موسی صدر را ترجمه و اجرامی‌كرد.
«قبلان قبلان» در پايان ثابت‌بودن بر راه امام موسی صدر و شهيد چمران و تأكيد بر وحدت ملی لبنان و اصل هم‌زيستی با گروه‌های لبنانی و اصل اعتمادسازی در روابط و همكاری با برادران و دوستان به‌ويژه جمهوری اسلامی ايران را اصول مهم جنبش امل لبنان عنوان‌كرد.
captcha