بزرگداشت استاد قيم در نمايشگاه قرآن برگزار شد
کد خبر: 1689196
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۷ - ۲۳:۵۵

بزرگداشت استاد قيم در نمايشگاه قرآن برگزار شد

گروه هنر: امشب 27 شهريورماه بزرگداشت پدر تجويد، استاد «عبدالغنی قيم» در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، امشب 27 شهريور مراسم بزرگداشت استاد حاج «عبدالغنی قيم» در سالن همايش‌های شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن برگزار شد. در اين مراسم كه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اساتيد و قاريان قرآن از جمله، «كريم منصوری»، «حبيب مهكام»، «عبدالرسول حنيفی»، «محسن بادپا» و «نصرالله چمران» رييس دبيرخانه دانشكده‌های علوم قرآنی حضور داشتند.
در ابتدای اين مراسم استاد مهكام داور برجسته قرآن طی سخنانی اظهار كرد: استاد قيم انسانی با تمام شرايط دوستی بود، به همين دليل ياد و خاطره دوستی با اين فرد هيچگاه از ذهن من پاك نخواهد شد.
منصوری نيز به عنوان يكی از قاريان شركت‌كننده در اين بزرگداشت خاطرنشان كرد: استاد قيم انسانی بود كه خوب زيستن را به ديگران آموخت و برای من نيز هميشه به عنوان مشوقی دلسوز در جهت پيشرفت عمل كرد.
وی افزود: البته نبايد از نوع رفتار و برخورد استاد قيم غافل ماند، چراكه وی نمونه بارز يك انسان خوش‌برخورد بود.
در ادامه حنيفی يكی ديگر از اساتيد و داوران بين‌المللی قرآن كريم با تاييد سخنان ديگر قاريان در خصوص استاد قيم تصريح كرد: استاد قيم بدين دليل توانسته‌اند با قرآن انس و الفت داشته باشند كه در خانواده‌ای پرهيزكار رشد و نمو پيدا كردند، چراكه انسان‌های سالم و صالح در خانواده مومن رشد و نمو پيدا می‌كنند.
وی افزود: يكی از دلايل اصلی كه سبب شد به سمت تجويد قرآن روی بياورم، وجود فردی چون قيم بود كه به من انگيزه داد تا در اين راه گام بردارم.
حنيفی در خاتمه توضيحاتش تصريح كرد: نبايد از ياد برد كه قانون مدون تواشيح اولين بار در حضور استاد قيم تنظيم شد.
عبايی ديگر استاد شركت‌كننده در اين مراسم تصريح كرد: قرآن نور است و بودن در كنار نور، انسان را از تاريكی نجات می‌دهد. استاد قيم نيز به واسطه نزديك بودن به قرآن زندگی پرنوری داشتند.
وی اضافه كرد: بنده برای اولين بار در سال 64 با اين عزيز آشنا شده و از همان زمان جذب رفتار خوبشان شدم، زيرا داشتن رفتار خوش برای برای مومن سعادت است. در ضمن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز تشكر می‌كنم كه با برپايی اين بزرگداشت ياد اين خادم قرآنی را گرامی داشت.
نصرالله چمران رييس دبيرخانه دانشكده‌های علوم قرآنی نيز در اين مراسم تاكيد كرد: استاد قيم عشق به قرآن داشت؛ به همين دليل تمام سعی خود را می‌كرد تا صحيح خواندن را به قاريان و علاقمندان قرآنی بياموزد.
بادپا نيز در پايان اين مراسم يادآور شد: موفقيت‌های يك مرد هميشه در گرو همسری فداكار است، استاد مهكام نيز از اين نعمت برخوردار بود تا توانست در راه خدمت به قرآن موفق باشد.
captcha