نگاهی به فعاليت‌های مؤسسه قرآنی «احسن الحديث» تهران
کد خبر: 1712363
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۵

نگاهی به فعاليت‌های مؤسسه قرآنی «احسن الحديث» تهران

گروه فعاليت‌های قرآنی: كلاس‌های مؤسسه قرآنی احسن الحديث دارای سطوح مختلف آموزشی است كه قرآن‌آموزان با توجه به ملاك‌های تعيين شده در هر يك از اين سطوح قرار می‌گيرند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا)، مؤسسه قرآنی «احسن الحديث» تهران از تاريخ جمعه، 18 فروردين‌ماه سال 1385 فعاليت‌های قرآنی خود را با كلاس قرآن استاد سيد «محسن موسوی‌بلده» آغاز كرد و پس از آن با تشكيل كلاس‌های قرآن واحد بانوان و واحد آقايان دامنه اين فعاليت‌ها گسترده‌تر و حالت رسمی‌تری به خود گرفت.
بنابر اين‌‌گزارش، آن‌چه كه اين مؤسسه به عنوان هدف اصلی در سياست‌های قرآنی خود به دنبال آن است، ترويج فرهنگ نورانی قرآن كريم و اهل بيت معصومين عليهم السلام به عنوان مفسرين حقيقی كلام وحی است.
مؤسسه قرآنی احسن الحديث راه‌هايی را نيز برای رسيدن به اهداف مورد نظر برای خود تعريف كرده است كه از جمله آن‌ها می‌توان به «تحقيق و پژوهش در علوم قرآنی و معارف اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام»، «نشر كتب و جزوات در زمينه علوم قرآنی و متون اسلامی و احاديث معصومين عليهم السلام» و برگزاری دوره­‌های آموزشی برای تمامی مقاطع سنی آقايان و بانوان در سطوح مبتدی تا تخصصی در رشته­‌های قرائت، حفظ، ترجمه، تفسير و احكام و ساير علوم قرآنی و معارف اهل بيت(ع) و علوم مرتبط اشاره كرد.
«آموزش و تربيت مربيان و اساتيد برای فعاليت‌های قرآنی مؤسسه»، «ايجاد زمينه مناسب برای توليد و عرضه انواع رسانه‌­های صوتی و تصويری و محصولات فرهنگی و هنری مرتبط»، «برگزاری مسابقات، مراسم، جشنواره‌‌‌­ها، نمايشگاه­‌ها و اردوها» و «انجام همكاری و فعاليت‌­های مشترك با نهادها، كانون‌­ها و شخصيت­‌های قرآنی داخل و خارج از كشور» از ديگر راه‌هايی است كه مؤسسه قرآنی احسن الحديث برای رسيدن به هدف‌های مورد نظر خود تعريف كرده است.
سيد «محسن موسوی‌بلده» كه خود رئيس هيئت مديره و مديرعامل مؤسسه قرآنی احسن الحديث است با دعوت از جمعی از استادان و قاريان قرآن و نيز نيكوكاران مشتاق قرآن كريم، اين مؤسسه را بنيان نهاد.
هم‌اكنون هيئت امنای مؤسسه علاوه بر استاد «موسوی‌بلده» متشكل از گروهی از استادان و عاشقان قرآن و اهل بيت عصمت(ع) است كه عبارتند از استادان «عباس سليمی»، «محمد خواجوی»، «احمد حاجی‌شريف»، سيد «علی خاموشی»، سيد «حسين موسوی‌بلده»، «محمدرضا پورزرگری»، «معصومه عباسی‌نظری»، «رضا فراهانی»، «جعفر اصغری» و ...
اعضای هيئت مديره اين مؤسسه قرآنی را نيز سيد «محسن موسوی‌‌بلده» به عنوان رئيس هيئت مديره و مديرعامل، «حسن حبيبی»، «مجيد خداياری»، سيد «يوسف درود»، «فروغ‌السادات موسوی‌بلده»، «معصومه عباسی‌نظری»، سيد «محمدحسين مدرسی»، «علی نيازی» و «جعفر اصغری» تشكيل می‌دهند، همچنين نام رسمی ثبت شده اين مجموعه، «مؤسسه راهيان طريق احسن الحديث» است.
كلاس‌های مؤسسه قرآنی احسن الحديث دارای سطوح مختلف آموزشی است كه قرآن‌آموزان با توجه به ملاك‌های تعيين شده در هر يك از اين سطوح قرار می‌گيرند، كلاس‌های روخوانی اين مؤسسه روزهای جمعه و از ساعت 8:30 لغايت 10 صبح برگزار می‌شود و استاد اين كلاس نيز «امير تاجيك» است.
كلاس‌های روان‌خوانی اين مؤسسه نيز كه به عهده «علی سليمانی» است نيز روزهای جمعه از ساعت 10 الی 11:30، كلاس‌های فصيح‌خوانی روزهای جمعه از ساعت 8 الی 9:30 با تدريس «محمدحسن موحدی» و دوشنبه از ساعت 18 الی 19:30 با تدريس «امير تاجيك» برگزار می‌شود.
كلاس تجويد يك اين مؤسسه نيز روزهای جمعه از ساعت 10 الی 12 و با تدريس «مرتضی پورنقش بند» و كلاس تجويد تكميلی نيز با تدريس سيد «محسن موسوی‌بلده» روزهای جمعه از ساعت 8 الی 12 برگزار می‌شود.
همچنين كلاس تجويد و صوت و لحن يك با تدريس «محمدرضا پورزرگری» روزهای دوشنبه از ساعت 19 الی 22 و جمعه‌ها با تدريس سيد «حسين موسوی‌بلده» از ساعت 10 الی 12 و كلاس تجويد و صوت و لحن دو نيز روزهای جمعه از ساعت 8 الی 10 و با تدريس «مجيد خداياری» در اين مؤسسه برگزار می‌شود.
كلاس‌های واحد بانوان مؤسسه قرآنی احسن‌ الحديث نيز به طور تقريبی در طول هفته در سطوح آموزشی روخوانی يك و دو، روان‌خوانی، فصيح‌خوانی، تجويد و صوت و لحن برگزار می‌شود كه با استقبال پرشور بانوان قرآن‌دوست نيز مواجه شده است.
كلاس‌های روخوانی يك واحد بانوان مؤسسه قرآنی احسن الحديث روزهای يكشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه، كلاس‌های روخوانی دو، روزهای يكشنبه، كلاس‌های روان‌خوانی روزهای يكشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه، كلاس‌های فصيح‌خوانی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه و كلاس‌های تجويد و صوت و لحن نيز روزهای يكشنبه در اين مؤسسه برگزار می‌شود.
«صدر زاده»، «آشوری»، «ابيانه»، «امينی»، «صالحان»، «زنديان»، «نياورانی»، «مسعود» و «موسوی» از جمله استادان واحد بانوان مؤسسه قرآنی احسن الحديث هستند كه با برگزاری كلاس‌های قرآنی ويژه بانوان در طول هفته در تربيت قرآنی بانوان جامعه نقش به‌سزايی دارند.
امتحانات پايان دوره‌های آموزشی ترم تابستانی مؤسسه در واحد آقايان يكم آذرماه برگزار شد، اين امتحانات شامل دوره‌های روخوانی، روان‌خوانی، فصيح‌خوانی و تجويد يك بود و نتايج آن نيز هشتم آذرماه اعلام خواهد شد.
همچنين علاقه‌مندان به شركت در دوره‌های آموزشی جديد مؤسسه قرآنی احسن الحديث می‌توانند تا ششم آذرماه از ساعت 17:30 الی 20 با حضور در مؤسسه نسبت به ثبت‌نام در هر يك از دوره‌های آموزشی اين مؤسسه اقدام كنند، دوره‌های جديد مؤسسه نيز از تاريخ 15 آذرماه آغاز خواهد شد.
علاقه‌مندان به شركت و حضور در كلاس‌های مؤسسه قرآنی احسن الحديث می‌توانند به نشانی تهران، ميدان امام حسين عليه السلام، خيابان 17 شهريور، خيابان صفای شرقی، پلاك 497، حسينيه حضرت علی اكبر (ع) (متعلق به اهالی بلده نور) مراجعه كنند.
captcha