يادمان شهدای شيميايی عمليات كربلای 5 ساخته می‌شود
کد خبر: 1729445
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۷

يادمان شهدای شيميايی عمليات كربلای 5 ساخته می‌شود

فرمانده تيپ 2، سپاه 7 حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: يادمان شهدای شيميايی عمليات كربلای 5 در كنار جاده شهيد صفوی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در خرمشهر، سردار «عبدی» فرمانده تيپ 2، سپاه 7 حضرت ولی‌عصر(عج) از ساخت يادمان شهدای عمليات كربلای 5 در كنار محور شهيد صفوی با اعتبار تخصيصی دولت در آينده نزديك خبر داد.
وی با تجليل از 99 شهيد گردان فجر شهرستان بهبهان كه در جنايت شيميايی دشمن بعثی 19 دی‌ماه 1365 و در حين عمليات غرورآفرين كربلای 5 به شهادت رسيدند، گفت: اين يادمان بيانگر رشادت و مظلوميت رزمندگان پرتوان شهرستان بهبهان خواهد بود كه در طول جنگ تحميلی 1100 شهيد تقديم انقلاب اسلامی كردند.
سردار عبدی تصريح كرد: خوشبختانه اعتبار ساخت اين يادمان تصويب شده است و با كلنگ‌زنی در محل احداث آن ان‌شاء‌الله به‌زودی شاهد ساخت و تكميل اين يادمان در 10 كيلومتری خرمشهر و در محور شلمچه و خرمشهر باشيم.
وی مشخصات يادمان را بيست‌هزار متر مساحت زمين اعلام كرد و افزود: يادمان در 1800 متر مربع ساخته خواهد شد و 260 متر مربع به زيربنای فضای نمايشگاهی اختصاص خواهد يافت.
فرمانده تيپ 2، سپاه 7 حضرت ولی‌عصر(عج) ارتفاع نهايی اين يادمان را 12 متر اعلام و تأكيد كرد: پاركينگ و جاده دسترسی برای اين يادمان پيش‌بينی شده است.
هم‌اكنون اين يادمان از شرايط مطلوبی برخوردار نيست و آب تا كنار تنها يادمان كوچك ساخته شده در محل جنايات رژيم صدان در عمليات كربلای 5 پيش‌روی كرده است. جاده ناهموار و خاكی آن نيز دسترسی راحت به اين يادمان را مشكل كرده است و نبود سرويس‌های بهداشتی و پاركينگ نيز از جمله كمبودهای اين يادمان است كه اميد می‌رود به‌زودی اين مشكلات با ساخت يادمان طراحی شده برطرف شود.
مادران و پدران شهدای اين جنايت كه هفته گذشته به زيارت مشهد فرزندان شهدای خود آماده بودند، به‌شدت از وضع موجود گله داشتند و خواستار رفع مشكلات اين يادمان شده و از اين‌كه آنان با كهولت سن بايد اين مسافت طولانی را طی كنند به‌شدت گلايه‌مند بودند.
captcha