انجمن فقهی مصر برنده جايزه سالانه خدمت به اسلام شد
کد خبر: 1736974
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۳

انجمن فقهی مصر برنده جايزه سالانه خدمت به اسلام شد

گروه بين‌الملل: «انجمن فقهی قرآن و سنت نبوی(ص)» مصر برنده جايزه بين‌المللی«ملك فيصل» عربستان در زمينه خدمت به اسلام در سال 2009 ميلادی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری بين‌المللی اسلامی(IINA)، هيأت جايزه بين‌المللی «ملك فيصل» عربستان ديروز جايزه 200 هزار دلاری خدمت به اسلام و نشان طلای اين جايزه را به انجمن شرعی قرآن و سنت نبوی(ص) مصر اهدا كرد.
انجمن فقهی مصر، مؤسسه‌ای غير دولتی در اين كشور است كه در زمينه فعاليت‌های اجتماعی و تبليغاتی اسلامی در مصر و ساير كشورهای جهان فعاليت می‌كند.
«خالد الفيصل» امير منطقه مكه مكرمه و رئيس كميته اجرايی جائزه ملك فيصل در اين باره گفت: علت انتخاب انجمن فقهی مصر به عنوان مؤسسه برتر در زمينه خدمت به اسلام، تكيه اين انجمن بر قرآن كريم و سنت نبوی(ص) در نشر بيداری و آگاهی اسلامی، ممانعت از حملات كينه‌توزانه عليه اسلام و مسلمانان، اجرای طرح‌های اجتماعی و كمك به نيازمندان مصر، فلسطين و كشورهای اسلامی و همچنين، ياری نيازمندان در كشورهای آفريقايی و آسيايی است.
هيأت جايزه بين‌المللی «ملك فيصل»، جايزه زبان عربی و ادبيات را نيز به «عبدالعزيز المانع» اديب و استاد ادبيات دانشگاه «ملك سعود» شهر رياض عربستان سعودی اهدا كرد.
دررقابت‌های امسال، 29 انديشمند و پژوهشگر از يازده كشور عربی، اسلامی و اروپايی به عنوان برنده جايزه بين‌المللی پژوهش‌های اسلامی «ملك فيصل» در زمينه خدمت به اسلام انتخاب شدند.
اين پژوهشگران از كشورهای عربستان، مصر، قطر، آمريكا، انگليس، مالزی، عراق، تركيه، كويت، فرانسه و امارات بودند كه پژوهش‌های آنان در زمينه احيای فرهنگ و تمدن اسلامی و ارائه راه‌كارهايی در زمينه خدمت به منافع اسلام، از سوی هيأت داوران به عنوان پژوهش‌های برتر برگزيده شد.
مراسم تجليل از نفرات برگزيده اين رقابت‌ها، عصر دوشنبه، هفتم بهمن ماه، در سالن همايش‌های مركز فرهنگی «الخزامی» شهر رياض، پايتخت عربستان برگزار و جوايز نفيسی از سوی كميته بين‌المللی پژوهش‌های اسلامی جايزه «ملك فيصل» به اين افراد اهدا شد.
جايزه بين‌المللی «ملك فيصل» عربستان در سال 1977 ميلادی تأسيس شده است و هر سال جوايزی به مؤسسه‌ها و انديشمندان برگزيده در زمينه خدمت به اسلام، پژوهش‌های اسلامی برتر در اين زمينه و ادبيات و زبان عربی اهدا می‌كند.
captcha