بر مهر و ماه افتخار می‌كنم كه كارگر بقيع باشم
کد خبر: 1751239
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۵

بر مهر و ماه افتخار می‌كنم كه كارگر بقيع باشم

آستان ملك پاسبان حضرات معصومين ائمه بقيع(ع) كه در بقيع مدفون هستند با همت بلند و تلاش همه شيعيان به بهترين وجه بازسازی شود، اگر اين سعادت نصيب حقير شود كه كارگر ساده برای آن حرم مطهر باشم بر مهر و ماه افتخار می‌كنم.

چندی پيش از سوی پايگاه بازسازی بقيع، سئوالی از محضر تنی چند از مراجع و آيات عظام مبنی بر نقد محتوای سايت و ارائه نظرات مبارك خود درباره راه‌اندازی سايت بازسازی بقيع و ارائه راهكار و ارشادات راهگشا در راستای بازسازی بقيع از ايشان شده بود كه تاكنون جوابيه دفتر حضرات آيات مكارم شيرازی و صافی گلپايگانی به دفتر پايگاه ارسال شده است، در خبرهای پيش جوابيه دفتر حضرت آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی درج شده بود و در ادامه، متن جوابيه دفتر حضرت آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی به همراه سئوال مطرح شده از سوی پايگاه بازسازی بقيع به حضور شما خوانندگان عزيز تقديم می‌شود.
متن نامه به دفتر آيات عظام
بسم الله الرحمن الرحيم
با سلام حضور عالم فرهيخته و دانشمند بزرگوار حضرت آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی دامت ظله العالی
با احترام به عرض مبارك می‌رسانم طرح بازسازی بقيع در پايگاه ثقلين با اجرای مسابقه پايان‌نامه‌نويسی با موضوع بازسازی بقيع در حال اجرا است و الحمد‌لله تاكنون قريب به 20 خبرگزاری كشور فراخوان اين مسابقه را منتشر كرده‌اند كه ليست آن در سايت بازسازی بقيع موجود است
لزوم پيگيری برای بازسازی بقيع و يا حداقل زمينه‌سازی برای اين امر بر هيچ انسان آزاده و مسلمانی پوشيده نيست.
در اين رهگذر يكی از اقداماتی كه می‌توان روی آن تمركز كرد، تشويق دانشجويان دوره‌های مختلف تحصيلی و رشته‌های گوناگون برای انتخاب موضوعی برای پايان‌نامه‌های دانشجويی خود در اين زمينه است تا به اين وسيله هم طرح و ايده خود را در اين مسير انتخاب كنند و هم تلنگری باشد به اذهان ساير دانشجويان و محصلان تا در اين مسير اقدامی كنند، بديهی است اين طرح تا زمانی كه حرم مطهر ائمه بقيع بازسازی نشده باشد ادامه خواهد داشت.
اين پايگاه آماده همكاری با تمامی دانشگاه‌ها و ارگان‌های وابسته به ارائه خدمات دانشگاهی و حوزوی بوده و دست ياری تمام عزيزان را به گرمی می‌فشارد. ضمنا اين سايت آمادگی دارد تا عزيزانی هم كه برای همكاری در اجرا، اطلاع‌رسانی و قبول جوايز اين طرح اعلام آمادگی كنند همكاری كند.
هر از چند گاهی توسط برخی از متوليان فرهنگی و سياسی و مذهبی كشورمان سخنانی مبنی بر لزوم توجه به حرم ائمه بقيع و بازسازی آن در رسانه‌ها و محافل گوناگون زده می‌شود، اما اين حرف‌ها با وجود استيلای رژيم وهابی آل‌سعود بر حرمين شريفين چقدر می‌تواند مثمر ثمر و فايده باشد.
چندی پيش طرح گسترش مسجدالحرام را در رسانه‌ها ديديم و ديديم كه چگونه برج‌های سر به فلك كشيده جای مكان‌های تاريخی و مقدس مسلمين را در صورت عدم توجه خواهند گرفت! شيعيان هيچ توقعی از آل‌سعود و تفكرشان نبايد داشته باشند كه بقيع و ساير اماكن متبركه را مورد مهر و محبت و توجه خود قرار دهند، شيعيان و محبين جهان هيچ موقع نبايد توقع داشته باشند كه ملك عبدالله دائم‌الخمر و مفتی وهابی عربستان حكم بر ايجاد حرم برای ائمه بقيع دهند، شيعيان خود بايد به فكر چاره باشند كه چگونه است كه وقتی يك بت در افغانستان مورد حمله و جسارت!!! طالبان قرار می‌گيرد صدای مجامع بين‌المللی حافظ ميراث تاريخی كشورها بلند می‌شود كه آی! ميراث فرهنگی بشريت مورد هجوم قرار گرفت، آی فلان و بهمان! اما 85 سال است كه يك مسجد‌، يك حرم و يك مكانی كه هر شب و هر روز دل ميليون‌ها عاشق و محب اهل بيت(ع) متوجه آن‌جاست و هر شب و هر روز گرد خاك غربت بر روی زائر معصوم آن حضرت بقية‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشريف می‌نشيند مورد بی‌مهری و جسارت آل سعود قرار گرفته است و هيچ حافظ ميراث فرهنگی‌ای در كشورمان صدايش بلند نمی‌شود ...
تصاويری جديدی از طرح گسترش مسجد‌النبی(ص) و شهر مدينه منتشر شده است كه در سايت بازسازی بقيع قابل مشاهده است و خواهيد ديد كه بقيع همچنان مورد بی‌اعتنايی آل سعود واقع شده است ...
در ادامه و پايان عرايضم از محضر شما استاد والامقام كه حقيقتا ستون محكمی در برابر بار سنگين شبهه‌افكنی‌های جاهلان زمان هستيد خاضعانه درخواست می‌كنم اين حقير و سايت بازسازی بقيع را در انجام اين مهم يعنی زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع ياری كنيد و ما را از ارشادات و راهنمايی‌های ارزنده خود بی بهره نگذاريد.
با تشكر حميد رابعی
خادم پايگاه بازسازی بقيع

*جوابيه دفتر آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی
عليكم السلام و رحمة‌الله
از احساسات پاك و مذهبی شما تقدير و تشكر می‌شود
ان‌شاء الله تعالی آستان ملك پاسبان حضرات معصومين ائمه بقيع(ع) كه در بقيع مدفون هستند با همت بلند و تلاش همه شيعيان به بهترين وجه بازسازی شود، اگر اين سعادت نصيب حقير شود كه كارگر ساده برای آن حرم مطهر باشم بر مهر و ماه افتخار می‌كنم.
خسارات عظيم تاريخی و فرهنگی كه از تخريب اماكن اسلامی در حرمين شريفين بوسيله اين فرقه جاهل و متعصب وارد شده فوق تصور است.
اين بقاع و اماكن شريفه همه سوابق تاريخی و يادگارهای ماندنی عصر اول اسلام بود كه بايد مسلمان‌ها تا دنيا باقی است از آن‌ها پاسداری ‌كند كه تاريخ اين مواقف هميشه زنده و در برابر چشم جهانيان باشد.
نفرين بر جهالت و تعصب
دفتر حضرت آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی دامت ظله بخش استفتائات
captcha