آغاز جشنواره فيلم كوتاه مقاومت و غزه در لبنان
کد خبر: 1774899
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۱

آغاز جشنواره فيلم كوتاه مقاومت و غزه در لبنان

گروه فرهنگ و هنر: نخستين جشنواره فيلم كوتاه مقاومت و غزه با عنوان«سرزمين زيتون» همزمان با تهران ديروز، 15 ارديبهشت‌ماه طی مراسم ويژه‌ای در سالن اجتماعات رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در بيروت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، «علی ضاهر» مسئول فعاليت‌های تبليغاتی«حزب‌الله» و مدير عامل مؤسسه«رسالات» در اين مراسم كه نمايندگان گروه‌های فلسطينی، كاردار سفارت جمهوری اسلامی ايران در لبنان، اقشار مختلف هنرمند و علاقمند به هنر هفتم حضور داشتند طی سخنانی تصريح‌كرد: دو سال پيش به ابتكار انجمن سينمای جوان ايران، طرح تأسيس اتحاديه توليدكنندگان فيلم‌های كوتاه در كشورهای عربی و اسلامی پيشنهاد و به دنبال آن اتحاديه راه‌اندازی شد و شروع به كار كرد.
وی در ادامه گفت: جشنواره«سرزمين زيتون» يكی از تجليات طرح راه‌اندازی تأسيس اتحاديه ياد‌شده است كه پس از تجاوز اسرائيل به غزه مطرح شد و همزمان در ايران، لبنان، قطر و سودان برگزار می‌شود.
ضاهر در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام بسياری از كشورهای دنيا به‌ويژه كشورهای اروپايی به فيلم كوتاه تأكيد‌كرد: اين موضوع، اكثر مؤسسات فرهنگی دنيا را وادار به حمايت از فيلم‌های كوتاه كرده و باعث كشف استعدادها و توانمندی‌های جوانان و كمك به آنها خواهد شد و فيلم كوتاه را به عنوان محصولی فرهنگی كه به مردم ارائه می‌شود، مطرح خواهد كرد.
همچنين بخش نمايش جشنواره با فيلم«طنطوره» آغازشد؛ فيلم مستند«طنطوره»، حادثه اشغال و كشتار ساكنين روستای فلسطينی«طنطوره» در ساحل مديترانه توسط صهيونيست‌ها را در سال 1948 به تصوير كشيده و برنده جايزه‌ جشنواره فيلم مستند الجزيره در سال گذشته است.
جشنواره فيلم كوتاه مقاومت و غزه روزهای 15 و 16 ارديبهشت ماه با نمايش فيلم‌های برگزيده و دريافتی از اتحاديه توليدكنندگان فيلم‌های كوتاه كشورهای عربی و اسلامی در تهران، در رايزنی فرهنگی به كار خود ادامه خواهد داد.
captcha