اعلام آمادگی 174 حافظ برای حضور در مسابقات بين‌المللی قرآن عربستان
کد خبر: 1824675
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۲

اعلام آمادگی 174 حافظ برای حضور در مسابقات بين‌المللی قرآن عربستان

گروه بين‌الملل: 174 حافظ جوان و نوجوان برای مشاركت در سی و يكمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم كه تحت عنوان مسابقات «ملك عبدالعزيز» در عربستان برگزار می‌شود، اعلام آمادگی كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه اينترنتی «الاقتصاديه»، اين مسابقات از دوشنبه سيزده مهرماه تا يك‌شنبه نوزده مهرماه، در پنج رشته ميان جوانان و نوجوانان حافظ قرآن كريم جريان خواهد داشت.
دبيرخانه اين مسابقات در بيانيه‌ای اين پنج رشته را به قرار زير اعلام كرد: رشته اول حفظ كامل قرآن كريم به همراه تجويد، تفسير و معانی مفردات قرآن كريم، رشته دوم حفظ كامل قرآن كريم(تلاوت و تجويد)، رشته سوم حفظ 20 جزء پيوسته قرآن كريم (تلاوت و تجويد)، رشته چهارم حفظ 10 جزء پيوسته قرآن كريم (تلاوت و تجويد) و رشته پنجم ويژه نمايندگان انجمن‌های كشورهای غير اسلامی حفظ 5 جزء پيوسته قرآن كريم (تلاوت و تجويد) است.
همچنين اين بيانيه تعداد شركت‌كنندگان در اين پنج رشته‌ را به ترتيب 22، 44، 42، 47 و 19 متسابق از 115 كشور سراسر جهان و 59 انجمن و مركز اسلامی اعلام كرده است.
اين بيانيه در پايان، هدف از برگزاری اين مسابقات را توجه بيشتر به كتاب آسمانی مسلمانان و حفظ و قرائت آن، تشويق نوجوانان مبتدی به حفظ اين كتاب و تدبر در آن و پيوند هرچه بيشتر امت مسلمان با قرآن و مفاهيم آن خوانده است.
captcha