نويسنده و دين‌پژوه انگليسی: اسلام دين رحمت و صلح است
کد خبر: 1827746
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۸

نويسنده و دين‌پژوه انگليسی: اسلام دين رحمت و صلح است

گروه بين‌الملل: «كارن آرمسترانگ» نويسنده، دين‌پژوه و راهبه سابق يكی از كليساهای شهر لندن، اسلام را آيين صلح، رحمت و عدالت خواند و از سكوت اروپا در برابر توهين و هتك حرمت به اسلام و مسلمانان در جوامع غربی ابراز تأسف كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه اماراتی «الخليج»، كارن آرمسترانگ كه از كارشناسان مشهور انگليسی در زمينه اديان مسيحيت، اسلام و يهوديت و نويسنده كتاب «محمد(ص)؛ پيامبر زمان ما» است، در گفت‌وگو با اين رسانه خبری گفت: اروپا و آمريكا بايد سريعاً گفت‌وگوی سازنده‌ای با جهان اسلام و مسلمانان برای فهم و درك اسلام حقيقی آغاز كنند.
وی افزود: بيشتر رسانه‌های غربی تصوير نادرستی از اسلام و مسلمانان به شهروندان غرب ارائه می‌دهند كه اين اقدام باعث شده است غربی‌ها ديد خوبی نسبت به مسلمانان نداشته باشند، اما مسلمانان نيز مسئوليت دارند غربی‌ها را از طريق فعاليت‌های عملی با احكام و مبانی اسلام آشنا كنند و تنها به شعار در اين زمينه بسنده نكنند.
كارن آرمسترانگ در ادامه اين گفت‌وگو با اشاره به اين كه قرآن كريم كتاب رحمت است و آموزه‌ها و مبانی اين كتاب مقدس بايد در جهان نشر يابد، تصريح كرد: دين اسلام هرگز پيروان خود را به دشمنی و كينه‌ورزی نسبت به پيروان ساير اديان آسمانی دعوت نمی‌كند، بلكه در قرآن كريم بر ايمان مسلمانان به اديان آسمانی و حسن تعامل و رفتار با اهل كتاب(پيروان آيين اسلام و مسيحيت) تأكيد شده است.
اين دين‌پژوه انگليسی، نبی اكرم(ص) را شخصيتی الگو برای تمامی جهانيان دانست كه عمر خود را برای نشر صلح و عدالت و مبارزه با ظلم و ستم صرف كرد و راه‌كارهايی برای حل مشكلات جامعه آن روز ارائه داد.
كارن آرمسترانگ در پايان گفت: مسلمانان بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه موهنان به ارزش‌های اسلامی در غرب گروه‌های اندكی هستند، اما مشكل اساسی اينجاست كه جامعه اروپايی و آمريكا با مبانی اسلام و عظمت اين آيين آسمانی آشنايی ندارد و نمی‌دانند كه اسلام دين رحمت و صلح است و همين مسأله زمينه را برای فعاليت افراطيون فراهم كرده است.
يادآوری می‌شود كارن آرمسترانگ مورخ اديان و كارشناس اسلام، مسيحيت و يهوديت و دانش‌آموخته دانشگاه آكسفورد انگليس است و تاكنون كتاب‌های متعددی درباره اين اديان بزرگ نوشته كه در ميان آن‌ها می‌توان به كتاب «تاريخچه اسلام»، «دين پس از يازده سپتامبر»، «بنيادگرايی در يهوديت، مسيحيت و اسلام» و «محمد(ص)؛ پيامبر زمان ما» اشاره كرد.
captcha