حضور جمهوری اسلامی ايران در نمايشگاه بين‌المللی كتاب سوئد
کد خبر: 1829827
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۹

حضور جمهوری اسلامی ايران در نمايشگاه بين‌المللی كتاب سوئد

گروه فرهنگ و هنر: بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب شهر «گوتنبرگ» در سوئد با حضور رايزنی فرهنگی ايران در اين كشور و انتشارات بين‌المللی الهدی، دوم مهر‌ماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، در اين نمايشگاه كه با حضور بيش از 850 غرفه از 30 كشور جهان برگزار شد، حضور ايرانيان مقيم سوئد، ايرانشناسان و دوستداران فرهنگ و ادب ايران از كشورهای مختلف در غرفه كشورمان بسيار چشمگير بود.
برگزاری 442 كنفرانس و بيش از 800 سخنرانی فرهنگی، علمی و سياسی ازجمله برنامه‌های حاشيه‌ای نمايشگاه امسال بود.
نمايشگاه بين‌المللی كتاب گوتنبرگ هرساله با يك موضوع كه اغلب معرفی فرهنگ و ادب يك كشور است برگزار می‌شود و امسال معرفی كشور اسپانيا موضوع نمايشگاه ياد‌شده، بود.
اين نمايشگاه هر ساله ميزبان مهمانانی از سراسر دنيا است كه از جمله آنها می‌توان به دعوت از برندگان جايزه نوبل، وزرای فرهنگ كشورهای مختلف و نويسندگان برتر جهان در موضوعات مختلف اشاره كرد.
نمايشگاه بين‌المللی كتاب گوتنبرگ كه از مهم‌ترين رويدادهای فرهنگی شمال اروپا به‌ويژه حوزه كشورهای اسكانديناوی به‌شمار می‌رود، از سال 1985 در هفته آخر سپتامبر با حضور ناشران ،نويسندگان و فرهنگ دوستان از سراسر جهان در اين شهر برگزار می‌شود.
اين نمايشگاه به دليل برگزاری در شهر گوتنبرگ كه به عنوان پايتخت فرهنگی اسكانديناوی معروف است و نزديكی آن به كشورهای آلمان و نروژ، با استقبال گسترده‌ای از سوی علاقه‌مندان كتاب از كشورهای مختلف مواجه است.
captcha