بودجه دوره‌های آموزش حفظ و مفاهيم قرآن به 4 استان اختصاص يافت
کد خبر: 1864440
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۲

بودجه دوره‌های آموزش حفظ و مفاهيم قرآن به 4 استان اختصاص يافت

گروه فعاليت‌های قرآنی: بيش از دو ميليارد ريال اعتبار از سوی مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور به منظور اجرای دوره‌های آموزشی حفظ و مفاهيم قرآن كريم به 20 موسسه قرآنی در چهار استان اختصاص يافت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، به نقل از روابط عمومی مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور، بيش از دو ميليارد ريال اعتبار به منظور اجرای دوره‌های آموزشی حفظ و مفاهيم قرآن كريم به 20 موسسه قرآنی از استان‌های تهران، چهارمحال و بختياری، خراسان رضوی و خراسان جنوبی اختصاص يافت.
همچنين، موسسات استان‌های اشاره شده در مجموع چهار هزار و 626 قرآن‌آموز را در بخش‌های حفظ و مفاهيم قرآن تحت پوشش خود دارند كه از اين تعداد سه هزار و 151 نفر در بخش مفاهيم و هزار و 475 نفر در بخش حفظ قرآن حضور دارند.
اين گزارش حاكی است، از استان تهران موسسات قرآنی «طه پرند، خانه كارگر (ثقلين)، جامعه القرآن‌الكريم، جامعه زينب (س) و سدرة‌المنتهی» به مبلغ يك ميليارد و 302 ميليون و 930 هزار ريال و موسسات قرآنی استان چهارمحال و بختياری به نام‌های «ثقلين بروجن، قرآن و عترت بشری شهركرد، نور ولايت فرخ‌شهر، دارالقرآن فاطمه الزهرا (س) بروجن و مهدالرضا (ع) فارسان» به مبلغ 130 ميليون و 580 هزار ريال اعتبار آموزشی دريافت كردند.
بنابر اين گزارش، از استان خراسان‌جنوبی موسسات قرآنی «نور طبس، جامعه‌القرآن سربيشه، جامعه‌القرآن قائن، تاليات ذكر بيرجند و فاطميه نهبندان» به مبلغ 199 ميليون و 176 هزار ريال و موسسات خراسان رضوی «آيات مشهد، بی‌بی نفيسه سرخس، نورالهدی قوچان، دانش‌آوران قرآن مشهد و حكمت‌آموزان نيشابور» نيز به مبلغ 822 ميليون و 640 هزار ريال اعتبار آموزشی قرآن كريم دريافت كردند.
يادآوری می‌شود، اين اعتبار بر اساس عملكرد اين موسسات قرآنی در اجرای طرح ملی حفظ و مفاهيم قرآن كريم در سال جاری و هم چنين ميزان توانايی برای اجرای اين طرح در سال جاری تعلق می‌گيرد.
captcha