تاسيس نخستين شهرك صنعتی حلال در بريتانيا
کد خبر: 1887305
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۶

تاسيس نخستين شهرك صنعتی حلال در بريتانيا

گروه بين‌الملل: اولين شهرك صنعتی حلال در بخش جنوبی ولز در بريتانيا تاسيس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری «Reuters»، «ماهش جايانارايان» رئيس صنايع حلال بريتانيا در اجلاس اقتصاد و بانكداری اسلامی در لندن با اعلام اين خبر گفت: كار ساخت اين شهرك صنعتی 3 تا 5 سال به طول خواهد انجاميد.
رئيس صنايع حلال بريتانيا همچنين گفت: هزينه اجرای اين طرح در حدود 150 ميليون پوند برآورد شده كه از طريق سرمايه‌گذاری‌های مسئولان رستوران‌های زنجيره‌ای و صاحبان كارخانه‌های چند مليتی توليد محصولات خوراكی و كمك دولت تأمين خواهد شد.
وی در ادامه تصريح كرد: در حال حاضر ارزش صنعت حلال در بريتانيا بين 2 تا 4 ميليارد پوند است و اكثر محصولات حلال توليد شده در بريتانيا به خارج صادر می‌شود.
جايانارايان همچنين گفت: حدود 1.5 ميليارد نفر در جهان به صورت مستقيم يا غير مستقيم از محصولات غذايی حلال استفاده می‌كنند و ارزش صنعت جهانی حلال حدود 2.1 تريليون دلار تخمين زده شده است كه اين رقم مرتباً در حال افزايش است.
وی افزود: علی‌رغم حضور ميليون‌ها مسلمان در بريتانيا تاكنون يك شهرك صنعتی حلال نيز در اين كشور وجود نداشته و با تأسيس اين شهرك صنعتی، بريتانيا به كانونی برای توليد محصولات حلال در اروپا تبديل می‌شود.
captcha